    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 24 May 2022 16:13:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: cena węgla
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 May 2022 at 00:30:37 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    fotowoltaiki chyba nie wyklucza hodowania rybek.
    > Po co posiadać coś, co jest inwestycją, która teoretycznie zwraca się po
    > x latach? Jeśli nie wystąpią komplikacje. Są tysiące inwestycji,
    > dających zysk od razu. Kupujesz czereśnię z Biedry i po 5 latach
    > opierdalasz zbiory. Kasa jaką otrzymasz zapłaci Ci za prąd do pompy
    > ciepła i ładowanie elektryka. Nachuj się wygłupiać w PV?
    końcu opodatkuje. Albo zaczną to robić wszyscy - ale wtedy z powodu nadpodaży cena
    rybek spadnie. Nad reaktorami termojądrowymi pracują od kilkudziesięciu lat i wciąż
    są "za około 20 lat". A energia nie będzie po 10 groszy bo opłaty przesyłowe nadal
    będą, wątpię by każdy mógł mieć mały reaktor w ogródku.
    > Można mieć mały stawek i hodować karasie. Właśnie byłem w takim miejscu,
    > kupić karasie i się zapytałem dlaczego nie ma PV. Dostałem odpowiedź, że
    > gość ma znaaacznie więcej zysku ze stawku (powierzchnia) niż z paneli,
    > jeśli chodzi o miejsce. Na pytanie dlaczego nie ma PV na dachu,
    > odpowiedział że karasie pozwalają mu na pompę i znacznie więcej. Nie
    > jest bidokiem, żeby sobie dach szpecić :D
    >

    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina>>>
    Ludzie gadaja od rzeczy, bo im zaraza mózg odebrala.

    Solary są dzisiaj tak tanie, że jest to dobra inwestycja
    Problem jest taki, że solary produkują maksymalna moc w południe, wtedy gdy wszyscy
    są w pracy i prąd niepotrzebny latem

    A zimą produkuja 10-20% mocy nominalnej, czyli niewiele.

    Dlatego na Intersolar w Monachium wprowadzono montaż paneli na plaskich dachach w
    kierunku wschód, zachod, a w środku hopoki [podp[ierające, aby nie leżały plasko.

    Po to, aby przesunąć moc generowaną na godziny przedpol;udniowe i popołudniowe, wtedy
    gdy tej m ocy potrzebujemy i ją zużyjemy.

    Akumulatory to patologia, bo drogie, wadliwe i zimą będą niedoladowane, czyli szybko
    się uszkodzą.

    Były kilka lat feed-on-tarrifs z doplata nawet 100% za produkowaną energię z solarów
    i zarobiły pryeatne biznesy, prywatmne farmy 100% zysku za nic
    a potem na intersolar przyjechała Makrela i powiedziala, że energia z solarów od
    Helmutów tylko na ich własne potrze by i zużycie, bo energetyka przemyslowa nie chce
    i nie potrzebuje prądu od tysięcy Helmutów, bo sama produkuje z solarów.

    Zatem dzisiaj Zenek sam instaluje solary na dachu i sam je kupuje, tam gdzie tanio i
    bez kredytu, bo to się oplaca nie mieć dlugu gdy koszt kredytu to już 15% a wzrośmnie
    do 20% rocznie

    Ale prąd od energetyki jest nadal tanszy i solar to drogie badziewie

    Podobnie było z kolektorami solarnymi do grzania wody.

    Pomysł dobry, ale mimieckie fabryki produkowały takie kolektory po 2000-3000 zł jako
    drogi cymes, gdy Hindus po 100$ dla każdego na wsi.

    Gdyby nie mimieckie fabryki solarów , które chron iła Brókselka clami
    antydumpingowymi 100%
    to każdy w Polsce by miał tanie solary na dachu za 50%

    Ale Europa to Brókselka, to mimiecki monopol i dlatego jest tak drogo.