    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 25 May 2022 04:20:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: cena węgla
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 May 2022 at 09:48:33 UTC+2, Collie wrote:
> [...]
    sprawdzenia na podwórku, ustawiając każdy do pełnego słońca i mierząc prąd, bo
    napięcie jest ok.
    różną moc , różny prąd, no i moc calego stringu się zmniejsza do prądu generowanego
    przez najbardziej wadliwy panel, czyli spada o 20%
    maksymalnym oswietleniu w poludnie.
    > Się nie znasz, bo jesteś tylko szperaczem internetowym, a nie
    > posiadaczem wielkopanelowym. Ci co mają panele na dachu, mają też
    > optymalizatory mocy przy każdym panelu i każdy chuj - znaczy
    > panel - pracuje na swój strój: dokłada tylko do ogółu watów
    > tyle, ile może, ale nie ma wpływu na pracę, moc pozostałych
    > paneli. Tym sposobem nie ma na dachu efektu najsłabszego ogniwa
    > w łańcuchu. Kapewu? No to idź szperać dalej i krzyż na drogę.
    >
    > --
    > Collie
    srasz od rzeczy
    gdy sprzedasz Zenkom wadliwe panele o maksymalnej mocy niższej niż nominalna i
    wsadzisz do stringu to cały string generuje zredukowaną moc, najsłabszego panelu i
    zamiast 10 kW mocy Zenek dostaje 8kW i nie wie dlaczego

    Panele solarne nie mają żadnych optymalizatorów mocy, co każdy może latwo sprzawdzić
    otwierając pokrywkę przyłącza , z tyłu panelu.

    Na polskim rynku są tysiące wadliwych paneli, tych o zredukowanej mocy, bo Bolki je
    dostają nawet za 50% od producenta
    i wciskają niekumatym Zenkom, bo traktują ich jak gupków

    Wadliwe panele, o zredukowanej mocy, nie powinny trafiać do handlu, ale byłem u
    producentów io sprawdzalismy moc nominalną i panele 240W generowały 190W, 150W i były
    sprzedawane Bolkom jako dodatek za pół ceny, że komus wcisną, co się nie zna

    Duża fabryka dziennie produkuje do 100 wadliwych paneli a fabryk jest kilkadziesiąt i
    tysiące wadliwych paneli trafia do Polski., bo Mimiec ma normy, kontrakty i syfu nie
    kupi, nawet za darmo, bo zaraz prawnik klienta wystąpi o wysokie odszkodowanie.

    A Polska to dziki kraj i każdy syf można sprzedać

    Byłem w hurtowni i stały panele laminowane na blasze aluminiowej, cienkie
    ale mialy wgniecenia od paluchów, taki miseczki, czyli syf

    Stały panele elastyczne i były wadliwie zalaminowane z pęcherzami powietrza

    Bo cały syf dokladnie trafia do Polski, bo taniej, bo niekumate Zenki kupią, bo się
    nie znają

    A potem dach się pali i nikt nie wie dlaczego i po co.