    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: cena węgla
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 25 May 2022 15:54:11 +0200

    Wed, 25 May 2022 00:29:40 +0200, LordBluzg®🇵🇱

    > Można mieć mały stawek i hodować karasie. Właśnie byłem w takim miejscu,
    > kupić karasie i się zapytałem dlaczego nie ma PV. Dostałem odpowiedź, że
    > gość ma znaaacznie więcej zysku ze stawku (powierzchnia) niż z paneli,
    > jeśli chodzi o miejsce. Na pytanie dlaczego nie ma PV na dachu,
    > odpowiedział że karasie pozwalają mu na pompę i znacznie więcej.

    Jest też inna możliwość, a nawet dwie. Albo sobie historyjkę wymyśliłeś
    żeby podtrzymać tezę, czyli jesteś niczym azor i kogut razem wzięci, albo
    druga możliwość, że ten gość od karasi to taki sam dzban jak ty. Pierwsze
    lepsze źródło o Karasiu:

    Występowanie
    Występuje w Europie [...]. *Niewielkie* jego ilości są hodowane w
    gospodarstwach stawowych.

    Znaczenie gospodarcze w Polsce
    *Małe*, ponieważ rośnie _bardzo_ _powoli_. Często występuje w wielkich
    ilościach, ale osiąga bardzo niewielkie rozmiary i wówczas rybacy traktują
    go jako /chwast/ /rybny/, mimo że jego mięso jest bardzo smaczne.

    Czyli po założeniu stawiku, zanim zaczniesz na tym faktycznie zarabiać,
    musi minąć 4-5 lat i po tym czasie taki karaś waży całe pół kilograma,
    rzadko kiedy w EU jest w stanie dorosnąć do kilograma wagi. Siłą rzeczy
    stawów musi być więcej, bo j.w., ten "chwast wodny" rośnie powoli choć
    mnoży się na potęgę (czyli jest problem z kontrolą populacji). Zresztą,
    dzbanku gliniany, pomyśl ile kosztuje ziemia i założenie stawu (lub stawów)
    vs odłogiem leżący dach...

    > Nie jest bidokiem, żeby sobie dach szpecić :D

    ...na który tuż po wybudowaniu i tak się nie zwraca uwagi, bo się mieszka
    pod tym dachem a nie w kartonie pod płotem. No chyba żę się jest dzbanem co
    się musi przed sąsiadami pokazać, to "wiadomka", stać takiego pompować kasę
    w dupę putinkowi. Idź, mistrzu inwestycji, lepiej hodować banany.

    --
    Pozdor
    Myjk