eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniecentralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji › Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji
    Date: Mon, 29 Sep 2014 17:32:49 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji

    W dniu 2014-09-29 16:19, wolim pisze:

    > Mylisz się.

    Zamiast filozofować i się wymądrzać ile inni powinni brać za taką
    robotę, przedstaw swoją ofertę cenową.

    > Fachowiec ma zrobić tak, żeby było dobrze. A ryzyko, że spieprzy
    > robotę ma brać na siebie. To nie klient powinien brać na siebie ryzyko
    > partactwa i płacić za pewność, że instalacja będzie dobrze zrobiona
    > dodatkowe pieniądze.
    >
    > Owszem, legalnie działająca, solidna firma, z wysoką jakością obsługi
    > będzie droższa, niż przysłowiowy Pan Zenek. Ale za położenie kilku
    > rurek i powieszenie 3 kaloryferów, nie można sobie krzyczeć 11 tysięcy!

    Podaj konkretną wycenę, za ile Ty byś to wykonał.

    > Instalacja jest, podejrzewam, banalnie prosta. Żadnych pomp, żadnych
    > rozdzielaczy, sprzęgieł, zaworów trójdrożnych. Ot kilkanaście metrów
    > rury i trzy kaloryfery.

    Ale tylko podejrzewasz, a nie jesteś przekonany.
    Ile wg Ciebie kosztuje kilkanaście metrów rury miedzianej?

    > Taka kwota bierze się z przyzwolenia społecznego i ogólnie panującej
    > niepisanej zasady, że podmioty publiczne, spółdzielnie itp. kasuje się
    > podwójnie. Wszyscy wiedzą o tym, że najlepsze pieniądze kasuje się na
    > gminach i spółdzielniach.

    Bzdura.
    Z przyzwolenia społecznego biorą się ceny dumpingowe, poniżej
    jakichkolwiek kosztów własnych firmy, bo zawsze się znajdzie jakiś pan
    Zenek czy pan Henio, który nie płacąc podatków, nie prowadząc firmy
    zrobi to za 1/5 normalnej ceny. Tyle, że Polak uważa, że to właśnie cena
    pana Zenka i pana Henia jest tą ceną prawidłową. Później ten sam Polak
    jest zdziwiony, że firmy padają, nie ma pracy, a Polak klepie bidę, bo
    nie może znaleźć roboty. Ten sam Polak jednocześnie uważa, że firma musi
    mu przyjść zrobić za darmo, a jeszcze lepiej jakby tak dołożyła do
    interesu. Ten sam Polak później ma pretensje, że właściciel firmy płaci
    mu mało, albo wręcz musi go zwolnić lub zatrudniać na czarno.

    Kolego!. Legalnie działające firmy robią wyceny korzystając z Katalogu
    Nakładów Rzeczowych (KNR), który określa szczegółowo nakłady czasowe i
    koszty poszczególnych prac, które muszą zostać wykonane. KNR jest
    cennikiem roboczogodzin najbardziej urealnionym, który godzi interesy
    zarówno zleceniodawców jak i zleceniobiorców.
    Niestety panowie Zenkowie i Henie oraz większość krytykantów, nawet nie
    mają pojęcia o istnieniu takich katalogów, a swoje wyceny i źródła biorą
    z "d... Maryny".

    Zwróć też uwagę, że nie odnosiłem się do kwoty 11 tys. zł i nie twierdzę
    czy jest to dużo czy też mało, a swoją odpowiedź rozpocząłem od:
    "Wszelkie porady w tej sprawie to jak "wróżenie z fusów", ponieważ nie
    znamy Twojego mieszkania, nie wiemy ile i jakich materiałów potrzeba
    oraz ile ma być włożone w to pracy"
    Tak więc uważam, że Twoje "mylisz się" było dość mocno oderwane od tematu.