    From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cięcie gresu - jak to zrobić samodzielnie?
    Date: Mon, 17 Nov 2014 10:09:24 +0100

    ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > Wg planu małżonki mam do pocięcia dużo płytek gresowych. kupiłem
    > sobie w obi taką elektryczną maszynkę stołową do cięcia kafelek.
    > Silnik, tarcza diamentowa, zbiornik z wodą i tniemy. raz że maszynka
    > tnie na ukos, dwa ze strzępi krawędzie. co do ukosu, to się nauczę
    > jak ją ustawić, ale ze strzępieniem nie daję rady. czy powoli, czy
    > szybko, czy pod kątem 90st. czy innym - krawędzie postrzępione.
    > Proszę o rady w tej sprawie. czy mam kupić inną tarczę? ta którą mam
    > jest idealnie okrągła, niema zębów. czy to jest przypadłość tej
> [...]

    mam wrażenie że zwyczajnie jedziesz za szybko ale może to wina sprzętu
    zobasz ile maszynka "bierze", moja musi być ustawiona tak żeby po
    uniesieniu się na płytkę( zawsze się trochę podniesie) tarcza
    minimalnie przechodzi pod materiał, próbowałem głębokiego cięcia ale
    krawędź jest gorsza
    jeszcze jedno - strzępienie występuje po dwóch stronach materiału czy
    tylko po jednej, czasami strzępi tylna krawędź tarczy ( brak
    współosiowości tarczy i stołu)

    jeffrey1