  • 1. Data: 2014-11-16 21:41:46
    Temat: cięcie gresu - jak to zrobić samodzielnie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Wg planu małżonki mam do pocięcia dużo płytek gresowych. kupiłem sobie w
    obi taką elektryczną maszynkę stołową do cięcia kafelek. Silnik, tarcza
    diamentowa, zbiornik z wodą i tniemy. raz że maszynka tnie na ukos, dwa
    ze strzępi krawędzie. co do ukosu, to się nauczę jak ją ustawić, ale ze
    strzępieniem nie daję rady. czy powoli, czy szybko, czy pod kątem 90st.
    czy innym - krawędzie postrzępione.
    Proszę o rady w tej sprawie. czy mam kupić inną tarczę? ta którą mam
    jest idealnie okrągła, niema zębów. czy to jest przypadłość tej taniej
    maszynki do cięcia? Bicia bocznego niema, chodzi płynnie.

    http://tinyurl.com/lff6ge3

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-11-16 22:24:50
    Temat: Re: cięcie gresu - jak to zrobić samodzielnie?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 21:41:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > jest idealnie okrągła, niema zębów. czy to jest przypadłość tej taniej
    > maszynki do cięcia? Bicia bocznego niema, chodzi płynnie.

    Raczej do cięcia kafelków. Kto, co. kafelki. Kogo, czego kafelków. Kafelek to
    mianownik i wołacz w liczbie pojedynczej.

  • 3. Data: 2014-11-17 02:08:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Raczej do cięcia kafelków. Kto, co. kafelki. Kogo, czego kafelków.
    > Kafelek to mianownik i wołacz w liczbie pojedynczej.

    Cenna uwaga ...
    ... teraz już Tomaszowi pojdzie gladko, szybko i bez postrzepionych krawedzi. ;)

  • 4. Data: 2014-11-17 09:32:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > strzępi krawędzie. co do ukosu, to się nauczę jak ją ustawić, ale ze
    > strzępieniem nie daję rady. czy powoli, czy szybko, czy pod kątem 90st.

    Bo to nie jest maszynka do gresu. Taką maszynką od biedy tnie się zwykłe
    (miękkie) płytki. Do gresu lepsza jest taka że płytka leży a tarcza jedzie
    ale i to nie zawsze pomaga bywa że gres jest taki twardy że nawet wtedy się
    lekko "strzępi". Pozostaje cięcie ręczne (co polecam) lub zaniesienie do
    cięcia wodnego (czego nie polecam bo kosztuje, a lepiej za tę kasę kupić
    sobie maszynkę do cięcia ręcznego).

    > Proszę o rady w tej sprawie. czy mam kupić inną tarczę?

    Czasem to trochę pomaga, ale bywa ze w tych maszynkach jest całkiem dobra
    tarcza. Ja kiedyś za radą grupy kupując taką maszynkę kupiłem od razu nową
    tarczę w cenie połowy maszynki i do tej pory (a już kilka ładnych lat
    minęło) używam tej oryginalnej - tyle że ja tej maszynki używam do
    drobiazgów (np. jakieś dekory) albo wycinania płytek w kształt "L".
    Normalne cięcia robię maszynką ręczną, a po łuku kątówką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-11-17 10:09:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > taniej
    > maszynki do cięcia? Bicia bocznego niema, chodzi płynnie.

    mam wrażenie że zwyczajnie jedziesz za szybko ale może to wina sprzętu
    zobasz ile maszynka "bierze", moja musi być ustawiona tak żeby po
    uniesieniu się na płytkę( zawsze się trochę podniesie) tarcza
    minimalnie przechodzi pod materiał, próbowałem głębokiego cięcia ale
    krawędź jest gorsza
    jeszcze jedno - strzępienie występuje po dwóch stronach materiału czy
    tylko po jednej, czasami strzępi tylna krawędź tarczy ( brak
    współosiowości tarczy i stołu)

    jeffrey1

  • 6. Data: 2014-11-17 12:00:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > wtedy się lekko "strzępi". Pozostaje cięcie ręczne (co polecam) lub

    Czy możesz mi napisać jak się tnie ręcznie Gres?

    Tomasz

  • 7. Data: 2014-11-17 12:46:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Czy możesz mi napisać jak się tnie ręcznie Gres?

    Jak? - Kładziesz płytkę opierasz ramię z rolką i jednym płynnym ruchem
    jedziesz po płytce. Następnie ustawiasz ramię łamiące przy krawędzi płytki i
    naciskasz.
    Czym? - Czymś takim (link przykładowy):
    http://p.alejka.pl/i2/p_new/53/14/walmer-maszyna-do-
    ciecia-glazury-mgls-600_0_b.jpg

    Ważne aby to była solidna konstrukcja - wózek z ramieniem musi być
    koniecznie łożyskowany i ono musi jeździć na solidnych prowadnicach tak aby
    wszystko było sztywne. Warto tez sprawdzić czy kółko nacinające nie ma zbyt
    dużych luzów na boki a jeśli tak to dołożyć podkładkę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-11-17 12:53:54
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > jest idealnie okrągła, niema zębów. czy to jest przypadłość tej taniej
    > maszynki do cięcia? Bicia bocznego niema, chodzi płynnie.

    Też się męczyłem z taką maszynką i gresem. Pomaga nieznacznie odwrócenie
    gresu (politura do blatu) jest postrzępiony, ale duuużo mniej.
    Wymiana tarczy (połowa ceny maszynki) jeszcze w większym stopniu
    zredukowała strzępienie.
    U mnie występuje niewielkie bicie tarczy, czego nie widać, ale jak się
    przystawi powiedzmy gwóźdź do tarczy i pokręci się ręką to widać, że ma
    minimalne ok 0,2mm bicie.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-11-17 17:51:18
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Ergie pisze:
> [...]
    > zaniesienie do cięcia wodnego (czego nie polecam bo kosztuje, a lepiej
    > za tę kasę kupić sobie maszynkę do cięcia ręcznego).

    A co takiego magicznego ma w sobie gres że tarcza diamentowa musi go
    strzępić?

    Moim zdaniem nic - zlecałem cięcie tarczą diamentową płytek korundowych
    - trzeci pod względem twardości kryształ w przyrodzie a drugi minerał -
    bo twardsze od korundu (Al2O3) są jedynie - diament i azotek boru
    (substancja w naturze nie występująca, wytwarzana sztucznie) - i nie
    wiadomo która twardsza bo w zależności od jakości kryształu i diament i
    borazon osiągają pomiędzy 9.8 a 10.5. I nic mi się nie strzępiło - fakt
    że tarcze były profesjonalne a nie z Castoramy, założone na
    profesjonalna szlifierkę ze stołem magnetycznym (płytki klejone na wosk
    do płytki szklanej, płytka szklana na wosk do szlifowanej płytki
    stalowej (żeby stół magnetyczny mógł trzymać).

    Jak dla mnie - kiepska, szczerbata i bijaca tarcza diamentowa na
    niedostatecznie sztywnym mocowaniu. A może po prostu tępa? Może kawałek
    piaskowca albo starej ściernicy trzeba najpierw przeciąć żeby ciut
    miedzi zetrzeć i ziarna diamentowe odsłonić? Przecież tarcza diamentowa
    prosto z fabryki miękkich ( a gres dla diamentu jest miękki) materiałów
    cięła dobrze nie będzie!

    --
    Darek

  • 10. Data: 2014-11-17 18:46:35
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 17:51:38 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

    > A co takiego magicznego ma w sobie gres że tarcza diamentowa musi go
    > strzępić?

    Nie jest materiałem jednorodnym, to łączone pyły większe i mniejsze sztucznie
    utwardzane. Tak więc nie magia a różne twardości materiałów obok siebie powodują że
    nie tyle tarcza "bije" co sama płytka.
    Ręczna maszynka ma cieńsze ostrze i to pomaga.

    --
    ZZ@private