  • 11. Data: 2014-11-17 19:11:53
    Temat: Re: cięcie gresu - jak to zrobić samodzielnie?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-16 21:41, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Wg planu małżonki mam do pocięcia dużo płytek gresowych. kupiłem sobie w
    > obi taką elektryczną maszynkę stołową do cięcia kafelek. Silnik, tarcza
    > diamentowa, zbiornik z wodą i tniemy. raz że maszynka tnie na ukos, dwa
    > ze strzępi krawędzie. co do ukosu, to się nauczę jak ją ustawić, ale ze
    > strzępieniem nie daję rady. czy powoli, czy szybko, czy pod kątem 90st.
    > czy innym - krawędzie postrzępione.
    Kupić maszynę z rolką i łamać, czasami peknie inaczej ale generalnie
    się udaje, ja kupiłem taką za 2 stówy i daje radę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2014-11-18 10:28:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A co takiego magicznego ma w sobie gres że tarcza diamentowa musi go
    > strzępić?

    Nie musi, ale często tak wychodzi. Powodem pewnie jest twardość, kruchość i
    naprężenia wewnętrzne.

> [...]
    > (substancja w naturze nie występująca, wytwarzana sztucznie) - i nie
    > wiadomo która twardsza bo w zależności od jakości kryształu i diament i
    > borazon osiągają pomiędzy 9.8 a 10.5. I nic mi się nie strzępiło - fakt że
    > tarcze były profesjonalne a nie z Castoramy, założone na profesjonalna
    > szlifierkę ze stołem magnetycznym (płytki klejone na wosk do płytki
    > szklanej, płytka szklana na wosk do szlifowanej płytki stalowej (żeby stół
    > magnetyczny mógł trzymać).

    > Jak dla mnie - kiepska, szczerbata i bijaca tarcza diamentowa na

    Widziałeś tę maszynkę? Tam płytkę się ręcznie prowadzi. Nawet jak tarcza
    będzie idealna i bez bicia (co jest niewykonalne, bo te maszynki mają
    fabrycznie spore luzy) to do tego dochodzi przesuwanie płytki po stole bez
    żadnych łożysk czy ślizgaczy. Nie porównuj tego z profesjonalna maszyną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-11-18 10:32:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 12:00:56 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Czy możesz mi napisać jak się tnie ręcznie Gres?
    Maszynką. Ręczną

  • 14. Data: 2014-11-18 12:04:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-11-18 10:32, Kris pisze:

    > Maszynką. Ręczną

    Miałem do czynienia z kafelkarzami 2x. Pierwszy raz w mieszkaniu, gość
    wycinał jakąś wodną stołową i spier*^%olił koncertowo, takie
    postrzępione, że byłoby mi wstyd to pokazać klientowi, twierdził, że
    wina kafli (nie były najtańsze, z tubadzina chyba, średniowysoka półka)
    ale że fuga pokryje, to nawalił tyle fugi w rogach, że rozstaliśmy się
    po awanturze. Koszmar.

    Drugi raz w domu, facet wycinał właśnie ręcznie szlifierką kątową i
    powiem szczerze, że byłem w szoku. Krawędzie jak z fabryki, równo czy
    pod kątem 45 bez różnicy, jak z żurnala. Nie wiem czy to kwestia
    maszyny, tarczy, czy fachu w ręku, ale byłem i do dziś jak wchodzę do
    łazienki, jestem pod wrażeniem.

    pozdro

  • 15. Data: 2014-11-19 19:04:26
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Ergie pisze:
> [...]
    > fabrycznie spore luzy) to do tego dochodzi przesuwanie płytki po stole
    > bez żadnych łożysk czy ślizgaczy. Nie porównuj tego z profesjonalna

    Na jedno wychodzi - niedostatecznie sztywne prowadzenie narzędzia w
    materiale. Tudzież inne wspomniane przeze mnie czynniki - np.
    nieprzetarta tarcza diamentowa (ilu początkujących użytkowników takiego
    narzędzia wie że trzeba je przetrzeć przecinając kawałek piaskowca albo
    starej ściernicy karborundowej?).

    --
    Darek

  • 16. Data: 2014-11-20 08:53:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Na jedno wychodzi - niedostatecznie sztywne prowadzenie narzędzia w
    > materiale.

    No właśnie o to mi chodzi - tym narzędziem nie da się tego zrobić
    odpowiednio sztywno ze względu na ręczne prowadzenie. Ta maszynka nie nadaje
    się do gresu. Od biedy nadaje się do miękkich płytek.

> [...]
    > diamentowa (ilu początkujących użytkowników takiego narzędzia wie że
    > trzeba je przetrzeć przecinając kawałek piaskowca albo starej ściernicy

    Pewnie niewielu. Ja pierwszy raz o tym słyszę, a elektronarzędzi używam od
    lat. No i nie wiem, co to ściernica karborundowa :-)

    Ja po prostu jak mam nową tarczę to pierwszych kilka cięć wykonuję woniej a
    kilka szlifowań delikatniej by się tarcza "ułożyła" i tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2014-11-20 10:53:57
    Temat: Ostrzezenie - drzwi antywlamaniowe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Sprawa nie jest nowa, ale do tej pory to były odosobnione przypadki, teraz
    jak widać dowiedzieli się o tym pospolici (hurtowi) przestępcy nad Wisłą. A
    skoro już nawet na popularnym portalu o tym piszą to znaczy że za chwilę
    takie wytrychy będą mieli menele w każdym miasteczku.

    http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,142042,1695819
    1,Uwaga__Zrobia_ci__biale__wlamanie__mimo_antywlaman
    iowych.html

    A tym co rozważają zakup drzwi tej firmy polecam pod rozwagę cenę w jakiej
    proponuje klientom wymianę zamka aby przywrócić _pozorną_ antywłamaniowość.

    PS. Zestawy do otwarcia drzwi G też oczywiście na rynku istnieją :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2014-11-20 13:10:45
    Temat: Re: Ostrzezenie - drzwi antywlamaniowe
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > skoro już nawet na popularnym portalu o tym piszą to znaczy że za chwilę
    > takie wytrychy będą mieli menele w każdym miasteczku.
    Klucze bump key zapewne. Znane i dostępne na rynku od lat.

  • 19. Data: 2014-11-20 13:27:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Klucze bump key zapewne. Znane i dostępne na rynku od lat.

    Nie, to nie bump key a tradycyjny wytrych (tyle że trochę bardziej
    skomplikowany) - metoda naciskania kolejnych tłoczków - bez specjalistycznej
    analizy nie do stwierdzenia że ktoś otwierał drzwi, no i skuteczność
    otwarcia 100%. Na YT są filmy demonstracyjne, a w podlinkowanym artykule
    zdjęcie zestawu narzędzi tworzących ten wytrych.

    Metoda bump key działa tylko na tradycyjne zamki tzw. patentowe (typu
    Yale/Yeti i podobne) - tam gdzie tłoczki są wpychane przez krzywki (nacięcia
    na zamku w kształcie trójkąta) zamki stosowane w drzwiach antywłamaniowych
    mają nacięcia proste (tak jak te stosowane w sejfach), a tłoczki są w innej
    płaszczyźnie więc nie da się wkładając klucz ich poruszyć.

    Pozdrawiam
    Ergie