  • 1. Data: 2014-11-14 18:34:07
    Temat: Zielona plyta gispsowa
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    Cześć!

    Mam w łazience wzdłuż ściany "próg" w którym ukryty jest odpływ. Próg
    ten zrobiony jest na płytach gipsowych - tych zielonych (odpornych na
    wilgoć) - obłożonych płytkami.

    Musiałem skuć kawałek płytek, teraz czas uzupełnić braki. Problem z tym,
    że razem z płytkami i klejem z płyt gipsowych zeszła cała zielona warstwa.

    Pytanie zatem - czy płyta ta nadal nadaje się do zastosowania w
    łazience, czy też w tej zielonej powłoce tkwiła tajemnica jej
    specjalności i teraz bez wymiany płyty ani rusz?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2014-11-14 21:10:48
    Temat: Re: Zielona plyta gispsowa
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 18:33:43 UTC+1 użytkownik paff napisał:

    > Pytanie zatem - czy płyta ta nadal nadaje się do zastosowania w
    > łazience, czy też w tej zielonej powłoce tkwiła tajemnica jej
    > specjalności i teraz bez wymiany płyty ani rusz?

    Zielone plyty to plyty o zwiekszonej odpornosci na wilgoc. Nie wodo-odporne,
    wiec IMHO w ogole zastosowanie ich w tym konkretnym miejscu jest
    nieodpowiednie :)

    Ale sam kolor dal im impregnat - nie wiem jak gleboko wnika i czy tylko
    dziala z wierzchu na kartonie - niech sie madrzejsi wypowiedza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-11-14 21:16:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-14 21:10, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Ale sam kolor dal im impregnat - nie wiem jak gleboko wnika i czy tylko
    > dziala z wierzchu na kartonie - niech sie madrzejsi wypowiedza :-)

    Jako mądrzejszy - powiem, że impregnat jest bezbarwny. Ludzie lubią
    jednak widzieć, że im coś zaimpregnowano więc wielu dodaje do impregnatu
    zieloną farbkę.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-11-14 21:49:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Jako mądrzejszy - powiem, że impregnat jest bezbarwny. Ludzie lubią
    > jednak widzieć, że im coś zaimpregnowano więc wielu dodaje do impregnatu
    > zieloną farbkę.

    płyta GK to jest po prostu oklejona zielonym papierem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-11-14 21:58:19
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    W dniu 2014-11-14 21:49, masti pisze:
    > płyta GK to jest po prostu oklejona zielonym papierem :)

    Właśnie o to mi chodzi, czy ta zielona ma zielony papier dla
    odróżnienia, a w czymś jest lepsza w całej swej strukturze? W takiej
    sytuacji mogę zignorować fakt uszkodzenia powierzchni.

    Ale na logikę sprawę biorąc - gdyby to zielona warstwa chroniła przed
    wilgocią, wtedy wszelkie łączenia gdzie płyta jest cięta stanowiłyby
    słaby punkt i potencjalne miejsce gdzie płyta łapie wilgoć i pęcznieje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2014-11-14 22:41:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 21:57:55 UTC+1 użytkownik paff napisał:

    > Ale na logikę sprawę biorąc - gdyby to zielona warstwa chroniła przed
    > wilgocią, wtedy wszelkie łączenia gdzie płyta jest cięta stanowiłyby
    > słaby punkt i potencjalne miejsce gdzie płyta łapie wilgoć i pęcznieje.

    IMO to powinienes tam zastosowac folie w plynie, a na laczenia elastyczne
    tasme elastyczna (ktorej gore i dol "zatapia" sie w owej folii). Ogolnie
    caly brodzik ktory ma bezposredni kontakt z woda powinienes przejechac
    taka "folia" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-11-15 08:15:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-11-14 18:34, paff pisze:
> [...]
    > łazience, czy też w tej zielonej powłoce tkwiła tajemnica jej
    > specjalności i teraz bez wymiany płyty ani rusz?

    Klej i nic się nie martw.
    Bardziej odporne na wilgoć jest szkliwo płytki, niż zielony karton-gips :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2014-11-15 09:39:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 listopada 2014 08:15:36 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > Klej i nic się nie martw.
    > Bardziej odporne na wilgoć jest szkliwo płytki, niż zielony karton-gips :)

    Szkliwo jak szkliwo ale przez cementowa fuge wilgoc bez problemu wnika wglab :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-11-15 14:07:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-11-15 09:39, Adam pisze:

    > Szkliwo jak szkliwo ale przez cementowa fuge wilgoc bez problemu wnika wglab :)
    > pozdr.

    Płyta kartonowo gipsowa nie chroni przed wilgocią.

  • 10. Data: 2014-11-15 15:19:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 listopada 2014 14:08:13 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > Płyta kartonowo gipsowa nie chroni przed wilgocią.

    A czy ja gdzies tak napisalem ?;) Napisalem wrecz odwrotnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.