  • 1. Data: 2014-11-16 12:03:10
    Temat: Rekuperator vs wentylacja w toalecie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wchodzę do toalety i włącza mi się dodatkowy wentylator.

    Problem w tym, że tam ma być też wyciąg z wentylacji mechanicznej do
    rekuperatora.

    Jak połączyć to w zgrabną całość? Nie chcę robić tak, że wejście do
    toalety zwiększa mi obroty głównego wentylatora w rekuperatorze, który
    zaczyna wietrzyć dodatkowo kuchnię.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-11-16 12:53:43
    Temat: Re: Rekuperator vs wentylacja w toalecie
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 12:03:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Wchodzę do toalety i włącza mi się dodatkowy wentylator.

    Po co ? :)
    Niepotrzebny.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-11-16 13:50:27
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 12:53:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Po co ? :)
    > Niepotrzebny.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    jak to po co? Nasra i śmierdzi to włącza się dodatkowy do wentylacji grawitacyjnej
    wentylator żeby smród się nie rozlazł po chałupie.

  • 4. Data: 2014-11-16 14:09:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-16 12:53, Adam pisze:

    > Po co ? :)
    > Niepotrzebny.

    Na pewno?

    W WC anemostat nastawiony jest na około 20 m3/h. Czyli wymieni powietrze
    (ok 5-6 m3) w 15 minut. Za długo...

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-11-16 14:10:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-16 13:50, k...@g...com pisze:

    > jak to po co? Nasra i śmierdzi to włącza się dodatkowy do wentylacji grawitacyjnej
    wentylator żeby smród się nie rozlazł po chałupie.

    W tym sęk, że nie mam wentylacji grawitacyjnej.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-11-16 15:17:53
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 14:09:34 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Na pewno?
    >
    > W WC anemostat nastawiony jest na około 20 m3/h. Czyli wymieni powietrze
    > (ok 5-6 m3) w 15 minut. Za długo...
    >

    > --
    > MN

    Półkę na książki i czasopisma sobie zainstaluj.

  • 7. Data: 2014-11-16 16:03:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 13:50:28 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > jak to po co? Nasra i śmierdzi to włącza się dodatkowy do wentylacji grawitacyjnej
    wentylator żeby smród się nie rozlazł po chałupie.

    Smrod sie nie rozlazi bo ruch powietrza w wentylacji mechanicznej jest od
    pokoi DO kibla, a nie odwrotnie. U mnie spokojnie wystarczy zwykla reku i
    "zapachy" szybko znikaja. Jak ktos chce rzeczywiscie zaszalec to moze
    na te 15 min przelaczac z automatu reku na najwyzszy bieg (+ ew. przestawiac
    elektryczna przepustnice tak zeby wiekszosc ciaglo z lazienki, a nie
    z kuchni i pozostalych anemostatow).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-11-16 19:45:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-16 16:03, Adam pisze:

> [...]
    > na te 15 min przelaczac z automatu reku na najwyzszy bieg (+ ew. przestawiac
    > elektryczna przepustnice tak zeby wiekszosc ciaglo z lazienki, a nie

    A są takie elektrycznie sterowane anemostaty?
    To by było eleganckie rozwiązanie: na 10 minut zwiększyć otwór wyciągu w
    toalecie, co automatycznie zwiększy przepływ powietrza.

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-11-16 21:31:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno?

    tez mam wrazenie ze przekombinowujesz...

    b.

  • 10. Data: 2014-11-17 09:35:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Wchodzę do toalety i włącza mi się dodatkowy wentylator.

    Jak Adam wyżej zauważył - nie ma takiej potrzeby.

    > Jak połączyć to w zgrabną całość? Nie chcę robić tak, że wejście do
    > toalety zwiększa mi obroty głównego wentylatora w rekuperatorze, który
    > zaczyna wietrzyć dodatkowo kuchnię.

    W prosty sposób się nie da. Można kombinować z klapami zwrotnymi ale po co?

    Pozdrawiam
    Ergie