  • 11. Data: 2014-11-17 09:36:35
    Temat: Re: Rekuperator vs wentylacja w toalecie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:5468f0dc$0$18073$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > A są takie elektrycznie sterowane anemostaty?
    > To by było eleganckie rozwiązanie: na 10 minut zwiększyć otwór wyciągu w
    > toalecie, co automatycznie zwiększy przepływ powietrza.

    Nie spotkałem się z czymś takim, ale zawsze możesz dać duży szeroko otwarty
    anemostat i za nim elektrycznie sterowaną przepustnicę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2014-11-17 09:46:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Na pewno?

    Na pewno :-)
    Pod warunkiem że reszta instalacji jest ok.

    > W WC anemostat nastawiony jest na około 20 m3/h. Czyli wymieni powietrze
    > (ok 5-6 m3) w 15 minut. Za długo...

    Coś mały masz ten przepływ. Powinno być 30 m3/h a w praktyce najczęściej
    wychodzi więcej bo gdzieś musi się podziać powietrze nawiewane w salonie.

    Poza tym zwykle* nie musisz wymieniać _całego_ powietrza.

    *-piszę "zwykle" bo nie wiem jaki masz projekt. Zwykle robi się to tak że
    muszla jest na końcu a nad nią anemostat - wtedy smrody nie rozchodzą się
    nawet po całym pomieszczeniu bo jest ciągły ruch powietrza od szpary pod
    drzwiami do anemostatu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-11-17 09:53:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-17 09:36, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie spotkałem się z czymś takim, ale zawsze możesz dać duży szeroko
    > otwarty anemostat i za nim elektrycznie sterowaną przepustnicę.

    Czy możesz dać linka do takiej przykładowej przepustnicy?

    --
    MN

  • 14. Data: 2014-11-17 10:49:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 09:53:55 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy możesz dać linka do takiej przykładowej przepustnicy?

    http://www.insbud.org/PL/product-1367786010254423040
    /IB-F160---Przepustnica-powietrzna-z-silownikiem-ele
    ktrycznym,-elektroprzepustnica,-przepustnica-elektry
    czna,-okragla,-jednoplaszczyznowa,-DN160.html

    Wszystko zalezy jak masz zrobiony projekt - moze sie okazac, ze jedna taka
    przepustnica nic nie da. Ja mam akurat wyciag podzielony na dwie czesci -
    z czego jedna ciagnie kuchnie + lazienke na poddaszu, a druga maly WC +
    lazienke na parterze, wiec moglbym sobie taka przepustnice zamontowac na tej
    pierwszej nitce (w praktyce trzebaby ja troche przestawic zeby "zamkniecie"
    jej nie zamykalo calkiem tylko przymykalo do powiedzmy 10-20%).

    Ale IMHO gra nie warta swieczki :-) Jezeli juz - to tylko zwiekszaj bieg
    reku na maks na pare minut. Im wiecej automatyki w wentylacji tym IMHO gorzej
    - przepustnice powoduja zwiekszenie halasu i zapewne tez potrafi im sie zdarzyc
    jakas awaria :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-11-17 10:53:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Czy możesz dać linka do takiej przykładowej przepustnicy?

    Pierwszy z brzegu co mi google wypluło. Przepustnice:
    http://www.aspol.com.pl/oferta/produkty/400_przepust
    nice-jednopaszczyznowe/399_przepustnica-zamykajaca-p
    od-siownik.html

    Siłowniki:
    http://www.darco.com.pl/oferta/p,119,silowniki.html

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-11-25 02:25:35
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 12:03:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Wchodzę do toalety i włącza mi się dodatkowy wentylator.
    >
    > Problem w tym, że tam ma być też wyciąg z wentylacji mechanicznej do
    > rekuperatora.
    >
    > Jak połączyć to w zgrabną całość? Nie chcę robić tak, że wejście do
    > toalety zwiększa mi obroty głównego wentylatora w rekuperatorze, który
    > zaczyna wietrzyć dodatkowo kuchnię.
    >

    > --
    > MN

    Tak jak pozostali forumowicze - nie podłączałbym dodatkowego wentylatora. Jeśli
    rekuperator nie wystarcza to za pomocą dodatkowego włączniku lub np. w momencie
    zapalania światła w łazience zwiększaj jego wydajność na jakiś czas. Większość
    układów automatyki w nowych reku ma możliwość podłączenia dodatkowego styku z taką
    funkcją.

    Pozdrawiam

    Piotr K.