    From: Tomotron <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cięcie gresu - jak to zrobić samodzielnie?
    Date: Mon, 17 Nov 2014 12:53:54 +0100

    > Wg planu małżonki mam do pocięcia dużo płytek gresowych. kupiłem sobie w
    > obi taką elektryczną maszynkę stołową do cięcia kafelek. Silnik, tarcza
    > diamentowa, zbiornik z wodą i tniemy. raz że maszynka tnie na ukos, dwa
    > ze strzępi krawędzie. co do ukosu, to się nauczę jak ją ustawić, ale ze
    > strzępieniem nie daję rady. czy powoli, czy szybko, czy pod kątem 90st.
    > czy innym - krawędzie postrzępione.
    > Proszę o rady w tej sprawie. czy mam kupić inną tarczę? ta którą mam
    > jest idealnie okrągła, niema zębów. czy to jest przypadłość tej taniej
> [...]
    Też się męczyłem z taką maszynką i gresem. Pomaga nieznacznie odwrócenie
    gresu (politura do blatu) jest postrzępiony, ale duuużo mniej.
    Wymiana tarczy (połowa ceny maszynki) jeszcze w większym stopniu
    zredukowała strzępienie.
    U mnie występuje niewielkie bicie tarczy, czego nie widać, ale jak się
    przystawi powiedzmy gwóźdź do tarczy i pokręci się ręką to widać, że ma
    minimalne ok 0,2mm bicie.