  • Data: 2011-02-09 22:06:51
    Temat: Re: ciekawe urzadzenie
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    news:iiuve4$plr$1@news.vectranet.pl...
    > Jak to gdzie, energia z budynku ucieka nie tylko wentylacją, Ty zakładasz
    > że bez dodatkowego zewnętrznego źródła ciepła odzyskasz 100% energii
    > zgromadzonej w budynku. Teoretycznie jest to możliwe, przy teoretycznie
    > szczelnym budynku, ale taki nie istnieje.

    nic nie zrozumiałeś ;) mieszasz straty urządzenia ze stratami budynku itd

    zacytuje sam siebie;
    Dla obserwatora zewnetrznego do budynku wleci powietrze o temperaturze X a
    wyjdzie z niego o temperaturze mniejszej niż X nazwijmy je Y.
    Ilosc energii doprowadzona dzieki temu do budynku wyniesie Q=m* cw * (X-Y)
    (dla jasnosci pomijam wilgotnosc powietrza )
    -> tu rozwine mysl: jesli powyższa ilość Q zrównoważy straty budynku to
    rozważane tu urządzenie może być jego jedynym żródłem ciepła.

    przeczytaj to 2 razy, jak nie zrozumiesz to do skutku. Podstaw jakies
    przykładowe dane do wzoru. Jak w ogóle nie zrozumiesz przenies sie na grupe
    pl.rec.puzzle

    b.