  • 1. Data: 2011-02-06 21:55:28
    Temat: ciekawe urzadzenie
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    OSTRZEZENIE! kogucik i papo smerf - nie czytac tego - ryzyko zawalu,
    udaru, nerwicy - rekuperator z pompa ciepla <!szok!> ;)

    Tak zupelnie w ramach ciekawostki znalazlem takie oto urzadzenie:

    http://szyna.civ.pl/RESTOR_P_Karta_Informacyjna_v1.p
    df

    Cena troche powala (25 tys netto za restor P1) CHOC - mamy w jednym
    urzadzeniu wentylacje, system grzewczy i klimatyzacje! Tylko dla
    przeplywow rzedu 1400m3/h trzeba przewidziec duze przekroje kanalow :)

    Mimo, ze osobiscie wole ogrzewanie podlogowe i akumulacyjne domy to
    IMHO takie urzadzonko fajnie sprawdziloby sie w dobrze izolowanym
    szkieletorze (Budyn cos dla Ciebie). Nie wiadomo tez jaki ma COP
    ponizej 0stC bo to w koncu powietrzna pompa ciepla ale jak ktos ma b.
    niskie zapotrzebowanie na cieplo to zamiast grzania pradem - takie
    urzadzonko calkiem fajne moze byc!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2011-02-06 22:33:55
    Temat: Fajne rozwiązanie. Warte 1/4 podanej ceny
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I tyle w tym temacie.

  • 3. Data: 2011-02-06 23:02:39
    Temat: Re: ciekawe urzadzenie
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Mimo, ze osobiscie wole ogrzewanie podlogowe i akumulacyjne domy to
    > IMHO takie urzadzonko fajnie sprawdziloby sie w dobrze izolowanym

    no wlaciwie tak planuje - rozprowadze wentylacje mechaniczna i doloze tam
    extra farelke w kanale. Latem farelke wylacze a klima bedzie z gwc. Prosto i
    tanio. (jesci bedzie dzialac :-))))
    Pompy ciepla nie przewiduje :)

    b.

  • 4. Data: 2011-02-06 23:09:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 00:02, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > extra farelke w kanale. Latem farelke wylacze a klima bedzie z gwc. Prosto i

    Ale to ma byc Twoje glowne zrodlo ogrzewania ?? :)
    Jakie kanaly (przekroj) i jaka wymiane powietrza przewidujesz ?
    Bo albo wysokie temperatury w rurach (i dyskomfort z tym zwiazany)
    albo spore przekroje beda potrzebne :)
    Z pompa ciepla eksploatacja jakby nie patrzec 2-3 x tansza, a i w lato
    6kW wyglada ciekawie :)

    A GWC jakie planujesz? Ja wlasnie jestem na etapie zbierania ofert na
    nagrzewnice ~3,5kW do GWC wodnego. Narazie najtaniej 1,2k pln, acz
    mysle ze ponizej tysiaca sie da utargowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2011-02-06 23:18:11
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...
    > Ale to ma byc Twoje glowne zrodlo ogrzewania ?? :)

    to sie nazywa ogrzewanie nawiewowe i poza polska jest czesto stosowane.
    Szczególów doboru na razie brak - wlasciwie to bym uklad dobral pod
    wentylacje mechaniczna , moze troche wieksze kanaly zrobil. Jak bedzie
    dzialac - to zostawie. Jak nie to zrobie ogrzewanie podlogowe jak bialy
    czlowiek Ja mam czas na eksperymenty :-)

    > Bo albo wysokie temperatury w rurach (i dyskomfort z tym zwiazany)
    > albo spore przekroje beda potrzebne :)

    albo przeplywy duze (wady znam). Jakie ty masz kanaly? U mnie mam przestrzen
    w stropie 18cm czyli z rura 14cm bym sie zmiescil.

    > Z pompa ciepla eksploatacja jakby nie patrzec 2-3 x tansza, a i w lato
    > 6kW wyglada ciekawie :)

    Ale kosztuje za duzo. Aczkolwiek mam plany PC samoróbki z lista elementów -
    kupic, dac do polutowania i by bylo. Ale i tak z 5kzl by wyszlo.

    > A GWC jakie planujesz? Ja wlasnie jestem na etapie zbierania ofert na
    > nagrzewnice ~3,5kW do GWC wodnego.

    powietrzne - bo powietrze i tak bede pompowal to nie widze sensu jeszcze
    przetaczac wody.

    >Narazie najtaniej 1,2k pln, acz
    > mysle ze ponizej tysiaca sie da utargowac :)

    i tak chlodnica samochodowa by wystarczyla :-) Nooo, moze 2. :P

    b.

  • 6. Data: 2011-02-06 23:34:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 00:18, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dzialac - to zostawie. Jak nie to zrobie ogrzewanie podlogowe jak bialy
    > czlowiek Ja mam czas na eksperymenty :-)

    Oj radzilbym temat rozpracowac szybciej :) Jezeli mialbys nawiewac
    40stC to w 100m3 (roznica 20k) zmiescisz tylko 666W (yeah). Jezeli
    zalozmy wystarczy Ci 8kW w mrozy to potrzebujesz 1200m3/h.
    Rekuperatory z takimi predkosciami to juz bardziej przemyslowe sa,
    wiec drogie. A i kanaly potrzebujesz ogromne (tu juz najlepiej
    kwadratowe bo okragle to pewnie w okolicy fi300-350 minimum. Inaczej
    bedzie mocno halasowac!

    > albo przeplywy duze (wady znam). Jakie ty masz kanaly? U mnie mam przestrzen
    > w stropie 18cm czyli z rura 14cm bym sie zmiescil.

    Ja mam wylot fi180 i odrazu portki na 2 x 150. Potem kazdy znowu na 2
    x 125. Mniejsze mam tylko w przedsionku (2 x 100 ale tam beda malutkie
    przeplywy). No ale ja zakladam max 400m3/h w lato, w zime 100m3/h,
    wiec jest bezszelestnie. Jakbym zapodal 1200m3/h to bylby swist :)

    > Ale kosztuje za duzo.

    Czy ja wiem. Rekuperator ktory da Ci 1200m3/h z porzadnymi wentylami
    bedzie kosztowal pewnie kolo 15k! Dla tego urzadzenia nie potrzebujesz
    wtedy GWC, wiec koszty spadaja. Choc jakbys dolozyl, odpowiedniej
    mocy, to i COP tej pompy bedzie b. wysoki nawet w najwieksze mrozy :)

    > Aczkolwiek mam plany PC samoróbki z lista elementów -
    > kupic, dac do polutowania i by bylo. Ale i tak z 5kzl by wyszlo.

    Da sie.. Ale raczej troche drozej. Sama sprezarka to 3-3,5k. Do tego
    wymienniki ciepla i pare innych elementow. Obawiam sie ze AZ takie
    proste to nie jest - trzeba sensownie wszystkim sterowac inaczej
    szybko sie rozsypie :) To juz lepiej gotowa za 12k kupic z
    gwarancja :)

    > i tak chlodnica samochodowa by wystarczyla :-) Nooo, moze 2. :P

    Za duze opory by byly i na dobra sprawe - niewiadoma moc! A tak
    przynajmniej mam urzadzenie o konkretnych parametrach - opor 18Pa, moc
    przy -20stC i 350m3/h -> 3,5kW, temp. powietrza za wymiennikiem
    +3,4stC, przeplyw glikolu ok 1m3/h, temperatura wejscie 8, wyjscie
    3stC. Jakos tak bardziej cywilizowanie i z glowa ;D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-02-07 06:10:10
    Temat: Re: ciekawe urzadzenie HAHA ale daliscie sie nabrac
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > udaru, nerwicy - rekuperator z pompa ciepla <!szok!> ;)
    >
    > Tak zupelnie w ramach ciekawostki znalazlem takie oto urzadzenie:

    Przeciez to jedynie odzyskuje cieplo z domu. Jedyne cieplo na plus musi
    pochodzic z powietrza wwiewanego, czyli z domu. Np nie wiem w jaki sposób
    wygladaloby nagrzanie domu wychlodzonego do ujemnej temperatury?

    Ale w sumie to ciekawe. Warte maksymalnie 4000-5000 zl.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 8. Data: 2011-02-07 07:39:04
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.02.2011 22:55, Adam pisze:
> [...]
    > ponizej 0stC bo to w koncu powietrzna pompa ciepla ale jak ktos ma b.
    > niskie zapotrzebowanie na cieplo to zamiast grzania pradem - takie

    hmm prawie perpetum mobile :)
    Oczywiście takie urządzenie nie może być stosowane jako jedyne źródło
    ogrzewania w budynku. Co najwyżej poprawi ono sprawność rekuperatora.
    Poza energią elektryczną dostarczoną do sprężarki oraz do wentylatorów
    urządzenie nie dostarczy więcej energii niż wzięło z budynku (ogrzanego
    w inny sposób)
    Ba! patrząc po rozkładzie urządzeń w obudowie można przypuszczać że jest
    to całkiem skopane urządzenie - sprężarka znajduje się w jednej z
    przegród z których powietrze wyrzucane jest na zewnątrz rekuperatora(do
    mieszkania, albo na zewnątrz budynku) w każdym bądź razie w jednym z dwu
    przypadków chłodzenie/grzanie urządzenie będzie pracować nieefektywnie,
    sprężarka zawsze będzie ciepła i albo jej ciepło będzie podgrzewało
    wychłodzone (w trybie chłodzenia) powietrze nawiewane, albo jej ciepło
    będzie wywalane na zewnątrz. Tak samo z wentylatorami - oba wentylatory
    są umieszczone tuż przed króćcami wychodzącymi - jeden z nich będzie
    podgrzewał atmosferę na zewnątrz budynku. Niby nie dużo, ale kilka set
    wat ucieknie w pizdu.

  • 9. Data: 2011-02-07 07:43:19
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    >Czy ja wiem. Rekuperator ktory da Ci 1200m3/h z porzadnymi wentyla

    masz racje - te 1200 to duzo - bede bral pod uwage

    >szybko sie rozsypie :) To juz lepiej gotowa za 12k kupic z
    >gwarancja :)

    moze tez racja - ale i tak raczej nie zaloze tego. Chyba zeby pomyslec tak
    aby zrobic duzy GWC i stamtad zasilac powietrzna PC, polepszylby sie cop, a
    GWC i tak trzeba zrobic.
    Ale moim sposobem jest inwestycja w izolacja a nie w tansze grzanie :)

    b.

  • 10. Data: 2011-02-07 07:56:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza energią elektryczną dostarczoną do sprężarki oraz do wentylatorów
    > urządzenie nie dostarczy więcej energii niż wzięło z budynku (ogrzanego w

    zauważyliscie zebyśmy z adamem jakos sie zachwyycali tym urządzeniem? :/

    A PC wielu kojarzy sie z perpetum mobile - co do fizyki: obrazowo w budynku
    +20, na zewnątrz 0 - bez PC w tym urządzeniu niech tam rekuperator da
    wylotowe 5, wlotowe do pomieszczeń +15.

    jesli PC zamontowana w tym urządzeniu z wylotowego wyciągnie energię (od 5
    do na przyklad -10) to podgrzeje wlotowe od 15 do +30 . Ma prawo grzać? Ma
    :-)

    b.