  • 1. Data: 2011-02-07 00:08:20
    Temat: chodniczek - czy można
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    pytanie dotyczy osiedla (wspólnoty), ale może ktoś z Was będzie miał wiedzę
    na ten temat
    czy możemy sobie (jako wspólnota) położyć chodniczek na naszej nieruchomosci
    tam gdzie chcemy? ktoś nam zasugerował, że nie może być bliżej niż ileś m od
    budynku. Chodzi tu o dodatkowy chodniczek z parkingu do klatki, by nie
    śmigać wokół bloków, chodnikiem który, nas u(nie)szęśliwił deweloper. W
    zasadzie tylko takie jakiekolwiek przejście, wyłożone czymś by nie grzęznąć
    w trawie. Czy rzeczywiście istnieją ogranicznia, którymi musimy sie
    kierować? Pewnie uchwalając uchwałę musimy zweryfikować ja jakoś
    budowlano, by była zgodna z prawem (czyli ważna), hę?

    Chyba w tej kategorii jest także ilośc % zieleni na obszarze - jeśli
    deweloper zrobił na styk to wygospodarowanie takiego chodniczka może być
    niemożliwe?

    Od razu wybiegnę wrzód, jakby takie ograniczenia rzeczywiście wystepowały i
    dtyczyły, to czy zbudwanie przejścia wnp. z desek tarasowych (czy na innym
    'patencie') też podelga takim/owakim obostrzeniom?

    Dzięki za info (w imieniu wielu osób).

  • 2. Data: 2011-02-07 07:45:31
    Temat: Re: chodniczek - czy można
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "amba" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy możemy sobie (jako wspólnota) położyć chodniczek na naszej
    > nieruchomosci tam gdzie chcemy? ktoś nam zasugerował, że nie może być

    raczej nieprawda, to dotyczy parkingów

    > Chyba w tej kategorii jest także ilośc % zieleni na obszarze - jeśli
    > deweloper zrobił na styk to wygospodarowanie takiego chodniczka może być
    > niemożliwe?

    to możliwe

    > Od razu wybiegnę wrzód, jakby takie ograniczenia rzeczywiście wystepowały
    > i dtyczyły, to czy zbudwanie przejścia wnp. z desek tarasowych (czy na
    > innym 'patencie') też podelga takim/owakim obostrzeniom?

    raczej nie ma znaczenia jaki to chodnik

    b.

  • 3. Data: 2011-02-07 07:56:34
    Od: arch <s...@w...pl>

    Witam,
    generalnie jest tak, że wszelkie zmiany w zagospodarowaniu terenu
    podlegaja pod "pozwolenie na budowę". A z konkretnie wymaga to
    uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę z zakresie
    zagospodarowania terenu. Wynika to z tego iż w twoim przypadku zmieni
    się bilans terenu, w tym wielkośc powierzchni utwardzonej i co za tym
    idzie - biologicznie czynnej. Nie ma znaczenia z czego bedzie
    wykonany. Wystarczy, że w projekcie zagospodarowania bedzie okreslone,
    ze to jest chodnik i juz samo to kwalifikuje go do zaliczenia do
    powierzchni utwardzonej.
    Jezeli deweloper wykorzystał na max. bilans terenu to nic nie
    zrobicie. W przeciwnym wypadku należy zrobić 4 egz. zamiennego
    projektu zagospodarowania i wystąpis z wnioskiem o zmiane pozwolenia
    na budowę. Zrobic to moze własciciel nieruchomości lub osoba/y, która
    ma prawo do dysponowania nieruchomościa na cele budowlane. No tyo
    chyba tyle. Gdybyś miał jakies pytania to pisz...

    pozdrawiam
    arch

  • 4. Data: 2011-02-07 08:19:54
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    -

    Z przepisami prawa nie ma co dyskutować.
    Niemniej jednak dochodzimy do niezłych absurdów.
    Żeby urzędnicy decydowali o tym, czy u siebie będę
    miał wsadzone kilka płytek chodnika, czy nie.
    A b s u r d .

  • 5. Data: 2011-02-07 08:27:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    >generalnie jest tak, że wszelkie zmiany w zagospodarowaniu terenu
    >podlegaja pod "pozwolenie na budowę".

    z prawa budowlanego

    2. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych
    polegających na:
    5) utwardzeniu powierzchni gruntu na działkach budowlanych;

    czyli wystarczy zgłoszenie

    b.

  • 6. Data: 2011-02-07 08:52:00
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Lut, 09:27, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > polegających na:
    >   5)   utwardzeniu powierzchni gruntu na działkach budowlanych;

    Tak, tylko jesli było juz wydane pozwolenie na budowe i zatwierdzony
    został jakis projekt zagospodarowania terenu, to terez zmienic go
    mozna tylko zmieniajac ta wydana decyzję. No chyba, ze w danym
    urzędzie zdecyduja inaczej. Bo tu jak wiadomo czasem panuje dowolność
    w interpretacji przepisów.

  • 7. Data: 2011-02-07 10:01:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    >mozna tylko zmieniajac ta wydana decyzję. No chyba, ze w danym
    >urzędzie zdecyduja inaczej. Bo tu jak wiadomo czasem panuje dowolność

    chodnik to bedzie odrębna inwestycja wiec z poprzednim pozwoleniem nie ma
    nic wspólnego. Zgłosić, poczekakć 30dni, wybudować -koniec.

    b.

  • 8. Data: 2011-02-07 10:07:14
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > chodnik to bedzie odrębna inwestycja wiec z poprzednim pozwoleniem nie ma
    > nic wspólnego. Zgłosić, poczekakć 30dni, wybudować -koniec.

    Rozumiem.
    Przepraszam za mą indolencję, ale gdzie to nalezy zgłosić (i czy to sa
    jakieś fomularze, czy trzba coś zapłacić, etc). Dzięki.

  • 9. Data: 2011-02-07 10:13:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    >
    > Rozumiem.
    > Przepraszam za mą indolencję, ale gdzie to nalezy zgłosić (i czy to sa
    > jakieś fomularze, czy trzba coś zapłacić, etc). Dzięki.

    ja zgłaszam w starostwie powiatowym, nie wiem czy na terenie miast nie
    zgłasza sie w urzedzie miejskim.
    WNIOSEK ZG?OSZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH znajdzie w necie. Mapka z narysowanym
    przepbiegiem - to nie musi być architekt, własnoręcznie mozna narysować.
    Płacic raczej nie trzeba. ZUDU nie trzeba. Dobrze opisać roboty tak jak w
    ustawie czyli "budowa polegająca na utwardzeniu powierzchni gruntu -
    wykonanie chodnika".

    Z tym ze to dziala jesli jest to dzialka budowlana - jesli to ma siegać w
    pas drogowy to lipa - bo ustawa wyraźnie mówi o dziace budowlanej. W pasie
    drogowym potrzebnae jest pozwolenie na budowe.

    b.

  • 10. Data: 2011-02-07 10:17:58
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote in message
    > Jezeli deweloper wykorzystał na max. bilans terenu to nic nie
    a jak to należy ustalić?

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > raczej nie ma znaczenia jaki to chodnik

    a jak położę deski tarazowe na żerdziach?
    a jak położę sobie kamyczki w ogródku, hę? Wytyczę zsobie ścieżki w ten
    sposób - to jest chodnik, he?
    a jak wysypię takimi kamyczkami małymi i zorbię krawężnik?

    a chodnik ma jaką definicję? jest jakaś minimalna szerokosć? czy krawężnik
    to już chodnik?
    czy ścieżka szerokości 40 cm z kostki to chodnik w tym rozumieniu?
    a położenie płyt co kilka metrów (taka symulacja chodnika - raz jest raz go
    nie ma :p)?

    w zasadzie uściślając pytanie - chodzi abrdziej o ścieżkę niż niewiedzieć
    jaki chodnik. nie w każdym przypadku jest to takie rzeczywiście utwardzenie
    (np kamyczki :)).