  • 1. Data: 2011-02-06 11:44:11
    Temat: Nieszczelny kanal w garazu
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Jest sobie gleboki kanal w garazu, ktory czasami na wiosne jest zalewany
    przez wody gruntowe. Podobno jest wylozony jakas izolacja (folia), ale
    ktos cos skopal. Jak to naprawic bez jego rozbierania?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-02-06 12:19:51
    Temat: Re: Nieszczelny kanal w garazu
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Mam to samo. Naprawy od środka są psu na budę.
    Ostatnio dałem od wewnątrz papę termozgrzewalną i na to nowa wylewka
    plus beton na ścianę ok 5 cm. Kilka lat był spokój, ale tego roku znowu
    woda stoi. Na wiosnę spłycę kanał o 20 cm.
    Jacek

  • 3. Data: 2011-02-06 13:00:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Na wiosnę spłycę kanał o 20 cm.

    Jak będziesz go spłycał, to zastaw zagłębienie, żeby można było pompę
    włosyć i wypompować wodę.

    Na wodę mocnych nie ma...

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-02-06 13:08:14
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Na wodę mocnych nie ma...

    Chyba, że zrobi drenaż tego kanału,
    z odprowadzeniem o odpowiednim spadku ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2011-02-06 13:22:11
    Temat: Polak jak się przy robocie nie narobił to myśli ze nic nie zrobł
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > UĹźytkownik Jacek napisaĹ&#65533;:
    >
    > Jak bÄ&#65533;dziesz go spĹ&#65533;ycaĹ&#65533;, to zastaw
    zagĹ&#65533;Ä&#65533;bienie, Ĺźeby moĹźna byĹ&#65533;o pompÄ&#65533;
    > wĹ&#65533;osyÄ&#65533; i wypompowaÄ&#65533; wodÄ&#65533;.
    >
    > Na wodÄ&#65533; mocnych nie ma...
    >
    > pozdr
    > Robert G.
    Teraz wykopać w dnie, a nie wylewać i zostawiać miejsce niżej, kanału dziurę
    zeby rurę dowolną plastikową z pół metra długą wstawić. Bez dna oczywiście.
    Średnica duża 15cm minimum. Można zrobić parę dziur w rurze. Obsypać żwirem
    albo grubym piachem. Mało ambitny może sobie wiaderko zrobić z cieńszej rury
    bardziej ambitny założy jakąś pompkę.

  • 6. Data: 2011-02-06 18:32:42
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Zauważyłem, że poziom wód gruntowych się zmienił, bo, jak chałupa stoi
    20 lat to tylko w 1997 miałem w kanale 2-3 cm wody przez nie więcej, jak
    miesiąc. W tym roku stoi od lata jakieś 10 cm i nie ma zamiaru zejsć. U
    sąsiada podobnie. Z kanału korzystam max kilka razy w roku, ale mimo
    wszystko korzystam, więc nie zlikwiduję go, a tylko spłycę i zrobię
    rząpie na pompkę.
    Jacek

  • 7. Data: 2011-02-06 21:58:20
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zauważyłem, że poziom wód gruntowych się zmienił,

    Być może stary drenaż okoliczny się zapchał,
    ew. ktoś coś budował i zablokował poniżej,
    albo wpuszcza coś do drenażu ...

    Pzdr

    JKK