  • 1. Data: 2011-02-06 09:37:44
    Temat: montaż odpowietrzników do grzejników żeberkowych
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Ktoś z Was ma pomysł jak zamontować do starych
    grzejników żeberkowych odpowietrzniki "ręczne"
    (ze śrubką do spuszczania powietrza). "Dekle"
    zamykajace żeberka nie ruszane od 30 lat...
    Tomek.

  • 2. Data: 2011-02-06 10:21:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś z Was ma pomysł jak zamontować do starych
    > grzejników żeberkowych odpowietrzniki "ręczne"
    > (ze śrubką do spuszczania powietrza). "Dekle"
    > zamykajace żeberka nie ruszane od 30 lat...
    > Tomek.
    Jak masz możliwość spuszczenia wody to spuść, nawiec otwór w deklu,
    nagwintuj gwintem 1/2 cala, wkręć kolanko nyplowe i odpowietrznik.

    Kris

  • 3. Data: 2011-02-06 14:03:24
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > grzejników żeberkowych odpowietrzniki "ręczne"
    > (ze śrubką do spuszczania powietrza). "Dekle"
    > zamykajace żeberka nie ruszane od 30 lat...

    nie ma to większego znaczenia. Trzeba mieć odpowiednio dużą żabkę. Ja np do
    tych celów używam viraxa długości około 80-90 cm i jeżeli trzeba przedłużam
    ramię rurą. Jeszcze się nie zdarzyło abym nie odkręcił. Potem wkręcasz
    zaślepki z gwintowanymi otworami przystosowane do montazu odpowietrzników.
    Jeżeli chcesz mieć patent bezobsługowy to zamontuj sobie mini automaty
    calefi. Wyglądem i rozmiarem nie odbiegają wiele od ręcznych odpowietrzników

  • 4. Data: 2011-02-06 16:55:08
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedłużam ramię rurą. Jeszcze się nie zdarzyło abym nie odkręcił. Potem
    > wkręcasz zaślepki z gwintowanymi otworami przystosowane do montazu

    Możesz napisać o tych " gwintowanych zaślepkach"??
    Może jakieś linki??
    T.

  • 5. Data: 2011-02-06 19:45:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Możesz napisać o tych " gwintowanych zaślepkach"??
    > Może jakieś linki??
    > T.
    Zaslepka z nagwintowanym otworem. To samo co Ja Tobie radzilem. Odkręcasz i
    dajesz komus do nawiercenie i nagwintowania ew. kupujesz juz nagwintowane.
    Ja w poprzednim domu sam wierciłem wiertarką i gwintowałem gwintem na poł
    cala bez odkrecania. Wolne obroty corz większe wiertła i siła w rekach;)
    Szło łatwo bo jesli sie nie myle to zeliwo. Pól godziny roboty. Ale jak
    Jackare pisze- dobry klucz i odkrecisz spokojnie.

    Kris

  • 6. Data: 2011-02-06 22:29:31
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > Trzeba mieć odpowiednio dużą żabkę. Ja np do tych celów używam viraxa
    > długości około 80-90 cm i jeżeli trzeba przedłużam ramię rurą. Jeszcze się

    Dokładnie - jedyny problem że moze czasem się odkręcić (=odpęknąć) z połową
    żeberka.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 7. Data: 2011-02-06 23:25:02
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    >
    > Dokładnie - jedyny problem że moze czasem się odkręcić (=odpęknąć) z
    > połową żeberka.

    Jest ryzyko-jest zabawa. Mnie póki co się nie zdarzyło, ale oczywiście
    wszystko się może zdarzyć....
    Jackare
    Też Bytom

  • 8. Data: 2011-02-06 23:28:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

    > Możesz napisać o tych " gwintowanych zaślepkach"??

    tu nie ma co pisać ani linkować. Idziesz do sklepu instalacyjnego (takiego
    prawdziwego a nie do maketu typu praktiker czy castorama) i kupujesz
    zaślepki z gwintem 1/2 cala.
    Zaślepki, czy raczej korki do grzejników mają gwinty prawe i lewe i na to
    trzeba uważać. Jeżeli nie wiesz jakie są u ciebie - kupujesz dwa rodzaje
    korków a potem niewykorzystane zwracasz.

  • 9. Data: 2011-02-07 16:42:52
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

> [...]
    > trzeba uważać. Jeżeli nie wiesz jakie są u ciebie - kupujesz dwa rodzaje
    > korków a potem niewykorzystane zwracasz.

    Dzięki za porady. Przekaże osobie zainteresowanej.
    T.

  • 10. Data: 2011-02-10 18:05:36
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Jak masz możliwość spuszczenia wody to spuść, nawiec otwór w deklu,
    > nagwintuj gwintem 1/2 cala, wkręć kolanko nyplowe i odpowietrznik.

    Widziałeś gdzieś gwintowniki z gwintem 1/2" ?
    Przecie te gwinty nie dość, że są calowe to jeszcze stożkowe.