  • 11. Data: 2011-02-07 11:52:43
    Temat: Re: chodniczek - czy można
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Lut, 11:17, "amba" <a...@m...pl> wrote:
    > "jagr" <j...@W...fm> wrote in message
    >
    > news:4d4fabde$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...> Jezeli deweloper wykorzystał na
    max. bilans terenu to nic nie

    > a jak to należy ustalić?

    Musisz dotrzeć do pozwolenia na budowę i do dokumentacji. Tam
    sprawdzisz bilans terenu. I jeszcze jedno: wazne jest jaka
    powierzchnia działki została wyłaczona z produkcji rolniczej. Bo jesli
    tylko tyle ile było potrzebne do konkretnej inwestycji to na coś
    nowego bedzie potrzebne kolejne wyłaczenie.

    > a jak położę sobie kamyczki w ogródku, hę? Wytyczę zsobie ścieżki w ten
    > sposób - to jest chodnik, he?
    > a jak wysypię takimi kamyczkami małymi i zorbię krawężnik?
    >
    > a chodnik ma jaką definicję? jest jakaś minimalna szerokosć? czy krawężnik
    > to już chodnik?
    > czy ścieżka szerokości 40 cm z kostki to chodnik w tym rozumieniu?
    > a położenie płyt co kilka metrów (taka symulacja chodnika - raz jest raz go
    > nie ma :p)?

    liczysz powierzchnie płyt razy ich ilość i wychodzi ci wielkość
    powierzchni utwardzonej.

    > w zasadzie uściślając pytanie - chodzi abrdziej o ścieżkę niż niewiedzieć
    > jaki chodnik. nie w każdym przypadku jest to takie rzeczywiście utwardzenie
    > (np kamyczki :)).

    Nie ma znaczenia co to bedzie: chodnik czy sciezka. Jedno i drugie
    bedzie utwardzeniem, a każde utwardzenie zmienia bilans terenu.

    Podsumowujac: nikomu nie chcę robić pod górkę swoimi radami ale wiem,
    że w takim przypadku lepiej zapytać u źródła, czyli tam gdzie będziesz
    składał wniosek. Całkiem mozliwe, ze mogą nie mieć aż takich wymagań
    jak w moim starostwie.

    pozdr
    arch

  • 12. Data: 2011-02-07 13:04:43
    Temat: Re: chodniczek - czy można [OT]
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 07-02-2011 09:19, jagr rzecze:

    > Z przepisami prawa nie ma co dyskutować.
    > Niemniej jednak dochodzimy do niezłych absurdów.
    > Żeby urzędnicy decydowali o tym, czy u siebie będę
    > miał wsadzone kilka płytek chodnika, czy nie.

    Urzędnik zdecyduje też, czy w ogóle na własnej
    działce wolno Ci cokolwiek wybudować, a jeśli
    już, to określi jaki masz mieć kolor dachu
    i elewacji. A nie daj Boże jakby Ci się
    zachciało ściąć drzewo, które dziesięć lat
    temu sam na własnym terenie posadziłeś...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 13. Data: 2011-02-07 13:19:59
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Lut, 14:04, Dominik & Co <d...@c...invalid>
    wrote:
    > W dniu 07-02-2011 09:19, jagr rzecze:

    > Urz dnik zdecyduje te , czy w og le na w asnej
    > dzia ce wolno Ci cokolwiek wybudowa , a je li
    > ju , to okre li jaki masz mie kolor dachu
    > i elewacji. A nie daj Bo e jakby Ci si
    > zachcia o ci drzewo, kt re dziesi lat
    > temu sam na w asnym terenie posadzi e ...
    >
    > --
    > Dominik (& k pany)
    > "Wszyscy chc naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra ." (S.J. Lec)
    > Wyra am wy cznie prywatne pogl dy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

    To nie urzędnik decyduje, tylko takie mamy prawo...niestety.

  • 14. Data: 2011-02-07 13:51:18
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 07-02-2011 14:19, arch rzecze:

    > To nie urzędnik decyduje, tylko takie mamy prawo...niestety.

    Urzędnik decyduje, bo takie mamy prawo.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 15. Data: 2011-02-07 13:58:12
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Lut, 14:51, Dominik & Co <d...@c...invalid>
    wrote:
    > W dniu 07-02-2011 14:19, arch rzecze:

    > Urzędnik decyduje, bo takie mamy prawo.

    czyli nie decydyje a niejako egzekwuje prawo.

  • 16. Data: 2011-02-07 14:07:00
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > czyli nie decydyje a niejako egzekwuje prawo.

    Decyduje, czy w tym miejscu ma być chodniczek, czy nie.
    Przypieczątkuje jakąś decyzję. "Tak albo nie."
    "Uzgadniam" albo "nie uzgadniam". Decyduje.

  • 17. Data: 2011-02-07 14:15:50
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 7 Lut, 15:07, "jagr" <j...@W...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Decyduje, czy w tym miejscu ma być chodniczek, czy nie.
    > Przypieczątkuje jakąś decyzję. "Tak albo nie."
    > "Uzgadniam" albo "nie uzgadniam". Decyduje.

    Czy w danym miejscu ma byc chodniczek to decyduje inwestor. Urzędnik
    sprawdza, czy to "widzimisię" inwestora jest zdodne z prawem. Nie
    neguję jednoczesnie tego, ze prawo mamy takie jakie mamy.

  • 18. Data: 2011-02-08 01:05:09
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    czy mógłby ktoś pomóc zdefiniować, kiedy to jest chodnik a kiedy nie ?
    jakieś kryteria być muszą....
    Położenie pojedynczej płyty - czy to utwardzenie / chodnik?

  • 19. Data: 2011-02-08 08:10:02
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Dominik & Co napisał:
> [...]
    > i elewacji. A nie daj Boże jakby Ci się
    > zachciało ściąć drzewo, które dziesięć lat
    > temu sam na własnym terenie posadziłeś...

    Zdawałoby się, że rozsądny, a pisze bzdury. Pokaż mi przepis, który
    zabrania ci wyciąć drzewo, które sam posadziłeś 1o lat temu na działce
    budowlanej.

    pozdrawiam
    rafał

  • 20. Data: 2011-02-08 08:18:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > Zdawałoby się, że rozsądny, a pisze bzdury. Pokaż mi przepis, który
    > zabrania ci wyciąć drzewo, które sam posadziłeś 1o lat temu na działce
    > budowlanej.

    wytnij nieowocowe drzewo na własnej działce i zobacz jak to działa :-)

    b.