  • 1. Data: 2011-02-06 15:55:06
    Temat: To takie wkurzajace
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tyle tu bylo psioczenia o wykonawcach i slusznie ale problem jest
    znacznie glebszy. Chodzi o to jak niektorzy podchodza do pracy, ktora
    wykonuja.
    Zamowilem kuchnie w HTH (a co mi tam napisze wprost). Gdyby ktos nie
    wiedzial warunki sa nastepujace. Ustalasz z tak zwanym (inaczej nie
    potrafie tego okreslic) "projektantem" glowne zalozenia. Tzw.
    projektant przygotowuje wizualizacje. Jesli odpowiada ci to
    zatwierdzasz jesli nie ustalacie dalej az do skutku (niezbyt
    dlugiego). Nastepnie placisz zaliczke (nie mala) a jak juz chcesz
    kuchnie zamontowac wplacasz reszte czyli wszystko. Czyli przed
    zamontowaniem kuchni, zanim ja widzisz pozbywasz sie wszystkich
    pieniedzy - bardzo kiepski uklad. Warunki sa narzucone i nie zminne.
    Od tego momentu tzw. projektant ma cie gdzies (nie bede sie wyrazal) a
    powinien dostarczyc ci dodatkowe projekty rozmieszczenia wszystkich
    podlaczen nie wspominajac o zwyklej wspolpracy miedzy klientem a
    firma. Teoria sobie praktyka sobie. Nie tylko nie dostalem zadnych
    wytycznych ale pani tzw. projektant dzien przed montazem przyjechala,
    pomierzyla wszystkie podlaczenia i pojechala sobie. Ani be, ani mru
    mru. Pomijam na tym etapie kwestie przyjecia zlego projektu w wyniku
    ktorego musialem usunac parapet w kuchni oraz grzejnik (i teraz ich
    nie mam - jeszcze nie wiem co z tym zrobie). W dniu montazu okazuje
    sie ze 4 gniazdka sa niepotrzebne wrecz przeszkadzaja wiec trzeba je
    usunac. 4 gniazdka to 4 pkt. elektryczne. Jak by nie liczyc zaplacilem
    za to. 1 gniazdko trzeba przesunac. Tylko pan od montazu kuchni nie ma
    zadnych narzedzi do tego nie mowiac o gipsie czy tez innych
    materialach. Oczywiscie sciana byla wykonczona i pomalowana.
    Zrobilem piekne wyprowadzenia do wylewki i do zmywarki i takie same
    odprowadzenia. Co z tego, skoro nie w tych miejscach co potrzeba. Na
    szczescie przesuniecie jest rzedu kilkunastu cm. wiec tragedii nie ma
    ale wystarczylo tylko przeslac maila z rozrysowanymi podlaczeniami.
    Myslalem ze uda mi sie krocej a to dopiero polowa, pewnie i tak nie
    wielu bedzie to czytalo wiec jesli ktos by chcial cos wiecej to juz w
    osobnym wartku.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2011-02-06 16:17:25
    Temat: Re: To takie wkurzajace
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:
    > Tyle tu bylo psioczenia o wykonawcach i slusznie ale problem jest
    > znacznie glebszy. Chodzi o to jak niektorzy podchodza do pracy, ktora
    > wykonuja.

    Czytasz grupe od przedwczoraj, czy co?
    Mój wujek, który od 40 lat robi w budowlance i zajmuje sie m.in. zlecaniem
    robót, mówi: "spotykam sie z rozliczaniem czesciowym wykonanych prac, tak do
    75-90%, nigdy do 100%". Taka byla jego reakcja gdy niedawno hydraulik chcial
    miec zaplacone w 100% za to, co juz wykonal.
    Kiedys, gdy chcialem znajomemu stolarzowi zaplacic 100% za nieskonczona kuchnie
    (brakowalo kawalka cokolika, jednego uchwytu itp), facet sie nie zgodzil mówiac,
    ze nie bedzie mial motywacji zeby do mnie z tymi pierdolami przyjechac.
    Na Twoim miejscu zamontowalbym ten parapet i grzejnik i kazal im zamontowac
    szafki wg projektu. Skoro wzieli kase, to maja to zrobic.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-02-06 16:29:02
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Kadar <o...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Myslalem ze uda mi sie krocej a to dopiero polowa, pewnie i tak nie
    > wielu bedzie to czytalo wiec jesli ktos by chcial cos wiecej to juz w

    Przepraszam ze naiwnie pytam. Czy podpis pod umową z niekorzystnymi warunkami,
    chociażby takim ze wpłacasz wszystko na dzień przed montażem a nie w godzinę
    po montażu, to torturami wymusili? Każda sytuacja w której płaci się przed
    otrzymaniem towaru daje duże pole do przekrętów ze strony sprzedawcy. Zaliczka
    to inna para kaloszy. Ale kasa przez zamontowaniem? Wybacz ale trzeba mieć
    małe myszki w głowie żeby tak zrobić. Wcale mi Cie nie szkoda. Sam się
    zrobiłeś w chuja. Może wyniesiesz z lekcji życia jakąś naukę na przyszłość.
    Popatrz na to z innej strony. Wplącileś zaliczkę. Pokryla ona koszt materialow
    dużą część kosztow robocizny. Jak byś płacil jak u ludzi po wykonaniu pracy to
    byś miał zrobione tak jak byś chciał. Bo sprzedawca chciałby reszte pieniędzy.
    A u Ciebie dostal zanim zrobił i ma Cie w dupie.

  • 4. Data: 2011-02-06 16:31:29
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Mam kuchnie z Ikei. Zaprojektowalem i zmontowalem samodzielnie. Super
    sprawa. Polecam.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 5. Data: 2011-02-06 16:32:57
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Na Twoim miejscu zamontowalbym ten parapet i grzejnik i kazal im zamontowac
    > szafki wg projektu. Skoro wzieli kase, to maja to zrobic.

    Oni nic mu już nie zrobią. Wzięli kasę i mają to gdzieś. Niech się cieszy że
    chociaż coś dostał. Co im może zrobić. Sprawę o parapet do sadu odda? Może ma
    takie prawo. I co z tego że ma.

  • 6. Data: 2011-02-06 16:41:25
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jan Werbinski <ja&#65533;@tralala.bez.maj.la> napisał(a):

    > Mam kuchnie z Ikei. Zaprojektowalem i zmontowalem samodzielnie. Super
    > sprawa. Polecam.

    No to teraz facet Ci słoma z butow wylazła :-)). Tak bez wizualizacji, pani
    projektant, ustalania szczegółów i wnoszenia poprawek. Jak chlop ze wsi
    pojechaleś do sklepu i kupileś co Ci się podobało. I jeszcze w człona się nie
    daleś zrobić. Oj daleko Ci do Europy. Daleko.

  • 7. Data: 2011-02-06 17:03:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > to inna para kaloszy. Ale kasa przez zamontowaniem? Wybacz ale trzeba mie
    > ma e myszki w g owie eby tak zrobi . Wcale mi Cie nie szkoda. Sam si
    > zrobi e w chuja. Mo e wyniesiesz z lekcji ycia jak nauk na przysz o .
    > Popatrz na to z innej strony. Wpl cile zaliczk . Pokryla ona koszt materialow
    > du cz kosztow robocizny. Jak by p acil jak u ludzi po wykonaniu pracy to
    > by mia zrobione tak jak by chcia . Bo sprzedawca chcia by reszte pieni dzy.
    > A u Ciebie dostal zanim zrobi i ma Cie w dupie.

    Wlasnie o tym pisze a wymadrzanie stojacego z boku jest rownie
    wkurzajace jak takie podejscie. Umowy podpisywane sa z firma a nie
    panem Kaziem. Firmy maj te specyfike, ze narzucaja warunki bez wzgledu
    na to czy to sie komus podoba czy nie. Do poki sa klinci akceptujace
    takie warunki do puty beda obowiazywaly. Nie jestem pierwszy i
    ostatni, ktory przychodzi do firmy i placi za produkt w 100%.
    Kupowales kiedyklolwiek cosa wiekszego np. samochod. To sprobuj
    wyjechac bez zaplacenia a kwestia reklamacji to juz inna sprawa.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-02-06 17:39:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie
    > daleś zrobić. Oj daleko Ci do Europy. Daleko.

    Nie no wizualizacja i projekt zrobiłem na swoim kompie. Niestety nie brałem
    kredytu kupując za swoje. Jak robol brudziłem sobie ręce zamiast wynająć
    fachowców. Obciach.

  • 9. Data: 2011-02-06 17:41:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Kupowales kiedyklolwiek cosa wiekszego np. samochod. To sprobuj
    > wyjechac bez zaplacenia a kwestia reklamacji to juz inna sprawa.

    Kupilem kiedys samochód i wyjechalem nie placac za niego ani zlotówki.

  • 10. Data: 2011-02-06 17:46:51
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Zamowilem kuchnie w HTH (a co mi tam napisze wprost). Gdyby ktos nie
    > wiedzial warunki sa nastepujace. Ustalasz z tak zwanym (inaczej nie

    To taka branza - cala budowlana i okolobudowlana taka jest.
    Trzeba szukac takich, którzy na twoich warunkach beda dzialac.
    Ja pamietam, ze 12 lat temu w innym lokum kuchni mi w koncu nie dokonczyli
    i nie przyszli po reszte kasy. Zamawialem brakujace elementy u innych. Na
    niczym i nikomu nie zalezalo.