    From: Kadar <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: To takie wkurzajace
    Date: Sun, 6 Feb 2011 07:55:06 -0800 (PST)

    Tyle tu bylo psioczenia o wykonawcach i slusznie ale problem jest
    znacznie glebszy. Chodzi o to jak niektorzy podchodza do pracy, ktora
    wykonuja.
    Zamowilem kuchnie w HTH (a co mi tam napisze wprost). Gdyby ktos nie
    wiedzial warunki sa nastepujace. Ustalasz z tak zwanym (inaczej nie
    potrafie tego okreslic) "projektantem" glowne zalozenia. Tzw.
    projektant przygotowuje wizualizacje. Jesli odpowiada ci to
    zatwierdzasz jesli nie ustalacie dalej az do skutku (niezbyt
    dlugiego). Nastepnie placisz zaliczke (nie mala) a jak juz chcesz
    kuchnie zamontowac wplacasz reszte czyli wszystko. Czyli przed
    zamontowaniem kuchni, zanim ja widzisz pozbywasz sie wszystkich
    pieniedzy - bardzo kiepski uklad. Warunki sa narzucone i nie zminne.
    Od tego momentu tzw. projektant ma cie gdzies (nie bede sie wyrazal) a
    powinien dostarczyc ci dodatkowe projekty rozmieszczenia wszystkich
    podlaczen nie wspominajac o zwyklej wspolpracy miedzy klientem a
    firma. Teoria sobie praktyka sobie. Nie tylko nie dostalem zadnych
    wytycznych ale pani tzw. projektant dzien przed montazem przyjechala,
    pomierzyla wszystkie podlaczenia i pojechala sobie. Ani be, ani mru
    mru. Pomijam na tym etapie kwestie przyjecia zlego projektu w wyniku
    ktorego musialem usunac parapet w kuchni oraz grzejnik (i teraz ich
    nie mam - jeszcze nie wiem co z tym zrobie). W dniu montazu okazuje
    sie ze 4 gniazdka sa niepotrzebne wrecz przeszkadzaja wiec trzeba je
    usunac. 4 gniazdka to 4 pkt. elektryczne. Jak by nie liczyc zaplacilem
    za to. 1 gniazdko trzeba przesunac. Tylko pan od montazu kuchni nie ma
    zadnych narzedzi do tego nie mowiac o gipsie czy tez innych
    materialach. Oczywiscie sciana byla wykonczona i pomalowana.
    Zrobilem piekne wyprowadzenia do wylewki i do zmywarki i takie same
    odprowadzenia. Co z tego, skoro nie w tych miejscach co potrzeba. Na
    szczescie przesuniecie jest rzedu kilkunastu cm. wiec tragedii nie ma
    ale wystarczylo tylko przeslac maila z rozrysowanymi podlaczeniami.
    Myslalem ze uda mi sie krocej a to dopiero polowa, pewnie i tak nie
    wielu bedzie to czytalo wiec jesli ktos by chcial cos wiecej to juz w
    osobnym wartku.

    Pozdrawiam
    KADAR