    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 25 Sep 2012 11:34:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: cisnienie w boilerze - obliczenia
    From: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 25 września 2012 17:31:34 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > co ty za brednei wypisujesz....
    >

    > na zasilaniu bojlera montuje sie zawór zwrotny aby woda ciepła nie cofneła
    >
    > sie do instalacji wody zimnej. Aby rozszerzająca sie woda nie spowodowała
    >
    > wywalania wody zaworem zwrotnym montuje sie naczynei przeponowe o
    >
    > odpowiedniej pojemności i to naczynie bierze na siebie kompensowania wzrostu
    >
    > objętości wody podczas nagrzewania.
    >

    > w przypadku rozległych instalacji wody ciepłej czasem można zrezygnować z
    >
    > naczynia przeponowego, jednakże w domkach takie nie wystepują.

    Nie dziwię się że montujesz zawór zwrotny. Znaczy się najpierw go odkręcasz a potem
    klientowi wmawiasz że musisz dołożyć taki specjalny zawór. Na każdym bojlerze jaki u
    siebie zamontowałem na dolocie był zawór. I nie był to zawór jednokierunkowy. Zawsze
    był to zawór dwukierunkowy o różnych przepływach. Z rurociągu do bojlera szybko z
    bojlera do rurociągu wolno. Na dolocie nie może w normalnych warunkach cofnąć się
    gorąca woda. Bo w bojlerze poniżej grzałki nie ma gorącej wody. jak byś wygoglował
    ruchy Browna to one z bojlerem mają niewiele wspólnego. lepiej sprawdź co to ruchy
    frykcyjne, pasują do tego co piszesz jak ulał.