    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [co] bufor akumulacyjny inaczej
    Date: Wed, 15 Dec 2010 08:45:52 +0100

    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał(a):

    > dlaczego nie? Przy dobrym paleniu w ocieplonym domu woda powrotna będzie
    > coraz gorętsza. Grzejniki/podłogówka wezmą sobie ile trzeba a reszta
    > przez bufor

    Dla mnie idea bufora ciepla (a raczej akumulatora ciepla) jest taka, ze
    pale krotko acz intensywnie ladujac bufor, a pozniej go powoli
    rozladowuje ukladem CO. U ciebie ma byc srednio intensywne palenie, tak
    naprawde wystarczajace na biezace potrzeby domu, a ewentualne nadwyzki
    maja byc kumulowane w buforze do ewentualnego, pozniejszego
    wykorzystania. Chcesz go ladowac cieplem pozostalym po ogrzaniu domu -
    sam piszesz o podlogowce, w ktorej przeciez temp na powrocie to bedzie
    max 35stC. Co to jest dla bufora? Nic :)

    > Konwekcja nie załatwi sprawy?

    Konwekcja to paskudztwo ;) Bufor powinien byc smukly tak, aby
    wystepowalo uwarstwienie jego zawartosci.
    Przynajmniej tak bylo w jakims bardzo madrym opracowaniu o przemyslowej
    akumulacji ciepla, ktore kiedys czytalem. W sensie - ze to jest
    najsprawniejsze. A skoro jest to najsprawniejsze rozwiazanie, a my
    chcemy miec bufor, zeby polepszyc sprawnosc ukladu, no to chyba
    powinnismy stosowac rozwiazania jak najsprawniejsze? :)

    > Jestem wzrokowiec, bez ilustracji nie łatwo sobie wyobrazić.

    Doskonale cie rozumiem - niestety nie mam jak wystawic schematu.

    > Czy to może
    > jeden ze schematów z poniższego dokumentu?
    > http://www.ecoangus.co.uk/ecoangus_images/OrlCoal.pd

    Aha. Niestety nie chce mi sie zaladowac do konca ale to chyba na 5
    stronie bylo - bojler with accumulation tank albo cos takiego.
    Ewentualnie byl jeszcze na ktorejs z tych innych stron, ktore kiedys
    podawales.

    > Niech no ogarnę twój schemat, a minusik się znajdzie :)

    Z checia wyslucham :)

    > Przy okazji, inny ciekawy wątek znalazłem, z ciekawymi schematami
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?152449-Kot
    %C5%82y-w%C4%99glowe-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=4458
    460&viewfull=1#post4458460

    W swoim czasie sledzilem ten watek na biezaco ale po jakims czasie mnie
    to przeroslo. U siebie chce zrobic prosta instalacje.
    Dopiero jak za kilka lat przebuduje chalupe i bede mial mozliwosc
    postawienia solarow na dachu oraz wstawienia jeszcze bardziej smuklego
    bufora, to wtedy bede sie bawil ewentualnym uzyskiem ze slonca. A i to
    tylko ewentualnie, poniewaz mam duzego sasiada (a raczej sasiadke) ktora
    lubi mi zaslaniac sloneczko.
    --
    zbigi i stopka zastepcza