  • 1. Data: 2010-12-02 15:36:08
    Temat: co na sufit? styropian czy wełna?
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Moja kobieta w znacznej części ogrzewa dom kominkiem. Generalnie większość
    ciepła idzie na ogrzanie sufitu czyli podłogi sąsiadów z góry.
    Wymyśliliśmy, żeby ocieplić sufit. No i się zastanawiam, czy:
    - położyć 2-5 cm styropianu (klej + kołki) a na to siatka i tynk cienkowarstwowy ?
    - czy może szkielet z profili, 5cm wełny mineralnej + płyty gipsowe ?
    Większość prac zrobię sam. Nie położę jedynie tynku ani gładzi na suficie.
    Styropian wydaje mi się tańszym rozwiązaniem (może się mylę?). Zabiera także
    mniej pomieszczenia - mniej się ono obniża. Z kolei - wełna wydaje mi się
    solidniejsza.
    Wiem, ze cokolwiek nie położę - i tak będzie o niebo lepiej niż teraz :)

    Jakie możecie mi przedstawić zady i walety każdego z tych rozwiązań?

    sadyl

  • 2. Data: 2010-12-02 18:29:49
    Temat: Re: co na sufit? styropian czy wełna?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Wiem, ze cokolwiek nie położę - i tak będzie o niebo lepiej niż teraz :)
    >
    > Jakie możecie mi przedstawić zady i walety każdego z tych rozwiązań?

    Gdybym robił to sam, to tylko wełna i płyty GK. Gdybym miał rozryte całe
    mieszkanie (np. przy okazji dużego remontu, ze skuwaniem tynków) to kazałbym
    ocieplić styro, zasiatkować i zatynkować.
    Krótko: styropianem lepiej i trwalej, wełną szybciej i łatwiej. No i
    czyściej.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-02 18:59:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 2 Gru, 16:36, "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - po o y 2-5 cm styropianu (klej + ko ki) a na to siatka i tynk cienkowarstwowy ?
    > - czy mo e szkielet z profili, 5cm we ny mineralnej + p yty gipsowe ?
    > Wi kszo prac zrobi sam. Nie po o jedynie tynku ani g adzi na suficie.
    > Styropian wydaje mi si ta szym rozwi zaniem (mo e si myl ?). Zabiera tak e
    > mniej pomieszczenia - mniej si ono obni a. Z kolei - we na wydaje mi si
    > solidniejsza.
    > Wiem, ze cokolwiek nie po o - i tak b dzie o niebo lepiej ni teraz :)
    >
    > Jakie mo ecie mi przedstawi zady i walety ka dego z tych rozwi za ?

    Mozna jeszcze sprobowac troche poprawic warunki uzywajac wiatraka pod
    sufitem zeby mieszal powietrze.
    Generalnie zamiast ocieplania sufitu lepiej zmienic metode ogrzewania
    na chlodniejsza i bardziej rozproszona. czyli jak juz sie upiera na
    kominek to wymienic go na taki z plaszczem wodnym i podpiac pod
    grzejniki/podlogowke...

  • 4. Data: 2010-12-02 19:09:55
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 16:36, sadyl pisze:

    > Jakie możecie mi przedstawić zady i walety każdego z tych rozwiązań?

    Tylko wełna na sufit. Styropian w wysokiej temperaturze mięknie i topi
    się - tak więc sufit ze styropianu w takich okolicznościach nie jest
    fajny. Wełna jest niepalna.

    M.

  • 5. Data: 2010-12-03 11:06:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-12-2010 o 20:09:55 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Tylko wełna na sufit. Styropian w wysokiej temperaturze mięknie
    Co ty pitolisz w jakiej temp? 100stopni? tam będzie góra 30
    Do autora, naprościej przykleić styropian, zamazać klejem z siatką i
    pomalować.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-12-03 11:46:47
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Co ty pitolisz w jakiej temp? 100stopni? tam będzie góra 30
    > Do autora, naprościej przykleić styropian, zamazać klejem z siatką i
    > pomalować.

    Zgadzam się.Jeśli ma dobrze zrobiony kominek to na pewno nie będzie tam
    wysokich temperatur.

  • 7. Data: 2010-12-03 16:01:38
    Temat: Re: co na sufit? styropian czy we&#179;na?
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > janusz_kk1 wrote:

    > Zgadzam si&#234;.Je&#182;li ma dobrze zrobiony kominek to na pewno nie b&#234;dzie
    tam
    > wysokich temperatur.

    100 st to pewnie nie ma ale z 60 tuż przy kominku może być

    Słyszałem opinie, że styropian z czasem traci swoje własciwości, poprzez
    częściowe odparowanie plastyfikatora (przy okazji przyczyniając się do "trucia"
    powietrza w pomieszczeniu) w związku z czym raczej odradza się jego stosowanie
    we wnętrzu.
    Prawda to?

    sadyl

  • 8. Data: 2010-12-03 21:28:09
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:06, janusz_kk1 pisze:

    > Co ty pitolisz w jakiej temp? 100stopni? tam będzie góra 30
    > Do autora, naprościej przykleić styropian, zamazać klejem z siatką i
    > pomalować.

    Mam na myśli pożar. Takie rzeczy też się zdarzają, a wtedy nie chciałbym
    mieć styropianu na suficie.

    M.

  • 9. Data: 2010-12-04 13:18:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-12-2010 o 22:28:09 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Mam na myśli pożar. Takie rzeczy też się zdarzają, a wtedy nie chciałbym
    > mieć styropianu na suficie.
    Ale klej stanowi jakąś tam barierę, na tyle żeby zdąrzyć uciec.

    --
    Pozdr
    JanuszK