  • 1. Data: 2012-10-20 11:25:35
    Temat: co się klei do betonu?
    Od: sklep <N...@o...pl>

    witam

    gołębie siadają mi na gzymsie 5 centymetrowym (i srają). chciałbym tam
    zamocować albo jakąś listwę o przekroju trójkąta, albo listwę z kolcami.
    PRoblem w tym, ze jest to cholernie wysoko, a na dodatek otoczone
    murami. ("komin" taki 2na3metry) Za cholerę niema dojścia, alpinistę z
    wiertarką musiałbym wzywać. TAk sobie myślę, że jedyną prostą metodą
    byłoby użycie drążków, żerdzi, aby tą listwę posmarowaną klejem wstawić
    na gzyms. Pytanie: jakiego kleju użyć? ściana jest z cegieł, listwa -
    metalowa albo drewniana (malowana). Listwę można położyć na gzymsie, ale
    boję się że pod naporem wiatru/deszczu/śniegu/gołębia spadnie.

    ToMasz

    PS Oczywiście przekręcenie wkrętami jest najlepsze. Tak też zrobiłem na
    niższych kondygnacjach. W omawianym przypadku nie wchodzi w grę. Tzn
    wchodzi, ale to już nie ja będę robił.

  • 2. Data: 2012-10-20 17:02:56
    Temat: Re: co się klei do betonu?
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 20 października 2012 11:25:11 UTC+2 użytkownik sklep napisał:
> [...]
    >

    > PS Oczywiście przekręcenie wkrętami jest najlepsze. Tak też zrobiłem na
    >
    > niższych kondygnacjach. W omawianym przypadku nie wchodzi w grę. Tzn

    Klejów jest dużo. Ale nie podam jakim. Gołębie są elementem środowiska. Gdzieś siadać
    muszą. Srać też muszą. Nie można ich wyeliminować z życia ludzi. Chińczycy jakiś czas
    temu wymyślili że wróble im zjadają uprawy. To wytępili. Potem importowali wróble z
    ościennych państw bo robak co go zjadały bez naturalnego wroga zrobił ogromne szkody
    w uprawach. Wyluzuj, nie można wybić wszystkich zwierząt co przeszkadzają tak jak nie
    można zabetonować całej Ziemi.

  • 3. Data: 2012-10-20 17:05:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    sklep wrote:

    > gołębie siadają mi na gzymsie 5 centymetrowym (i srają).

    Czy szerokość gzymsu jest jakoś skorelowana z częstością
    siadania lub jakością odchodów?

  • 4. Data: 2012-10-20 17:27:37
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.10.2012 17:05, cef pisze:

    > Czy szerokość gzymsu jest jakoś skorelowana z częstością
    > siadania lub jakością odchodów?
    do wszystkich: Trudno to wytłumaczyć, ale dziesięciolecia zaniedbań
    ZBM-u, cwaniactwo, oszustwa, a z drugiej strony chęć przeżycia seniorów
    mojego rodu, spowodowały że mam taki a nie inny problem budowlany. nie
    wdając się w szczegóły, w zeszłym roku powstał "komin" 2na3 metry, który
    jest ogrzewany z 2 stron. tak więc "latające szczury" wybrały sobie to
    lokum jako ich nowy dom, w tak wielkiej grupie, i tak srając, że po
    tygodniu nie widać podłogi spod 5 cm gówien. Spad jest na obce podwórko
    - więc juz słyszałem uwagi - zrób pan z tym coś - tak tu nie było! Teraz
    gówna płyną z waszej działki na naszą.
    Wybić mi nie wolno. utrudnić siadanie tak.

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-10-20 18:14:53
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > TAk sobie myślę, że jedyną prostą metodą
    > byłoby użycie drążków, żerdzi, aby tą listwę posmarowaną klejem wstawić
    > na gzyms.

    A jest mozliwosc spuszczenia czegos z dachu?
    Ja bym spuscil z dachu na linkach stalowych cholernie ciezki plaskownik
    z przyklejonymi kolcami i go polozyl na tym gzymsie. Linki jako
    asekuracje przed spadnieciem plaskownika przymocowalbym do sciany w
    dostepnym miejscu. Ten kawal zelastwa musialby byc super zabezpieczony
    antykorozyjnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-10-20 18:26:30
    Od: piotr <k...@T...pl>

    W dniu 20.10.2012 17:02, k...@v...pl pisze:

> [...]
    ogromne szkody w uprawach. Wyluzuj, nie można wybić wszystkich zwierząt co
    przeszkadzają tak jak nie można zabetonować całej Ziemi.

    Gadasz jak potłuczony, albo nie masz takiego problemu, ja też mam.
    W tym roku jeszcze się dałem omamić, że gniazdko w rynnie, że pisklęta...
    W przyszłym roku nakarmię to ścierwo kretem, albo spsikam jakimś
    gównem, żeby im się odechciało, bo gniazdo opustoszałe, za to siedlisko
    much i innych latających parchów powstało.

    Akurat u mnie w mieście jest stosowna uchwała, że w obrębie takich
    a takich ulic nie wolno hodować tych worków na pasożyty , ale ludzie
    i tak "bujają"... Ci sami potem w swoich kotłowniach utylizują śmieci,
    ale to inna historia.

  • 7. Data: 2012-10-20 21:26:15
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.10.2012 18:14, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,

    > A jest mozliwosc spuszczenia czegos z dachu?
    komin jest... tak było taniej...

    > Ja bym spuscil z dachu na linkach stalowych cholernie ciezki plaskownik
    > z przyklejonymi kolcami i go polozyl na tym gzymsie.

    a gzyms ma 5cm! JA nie wierzyłem że to ptactwo wogóle tam siada, ale
    kupska musiały skądś spadać. Obok mają dwuteowniki 30cm do dyspozycji.
    to jedno gniazdo zrobiły odchowały i odleciały. Jakiś rozkład termiczny
    musi być fajny w tym gzymsie, albo dwu-teowniczek ziębi w łapki do
    diaska....

    ToMasz

  • 8. Data: 2012-10-21 08:33:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > grupie, i tak srając, że po tygodniu nie widać podłogi spod 5 cm
    > gówien. Spad jest na obce podwórko - więc juz słyszałem uwagi - zrób

    A próbowałeś tych klejów, które są na stronach
    sklepów z kolcami?

  • 9. Data: 2012-10-21 13:38:45
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-10-20 11:25, sklep pisze:
    > witam
    >
    > gołębie siadają mi na gzymsie 5 centymetrowym (i srają). chciałbym tam
    > zamocować albo jakąś listwę o przekroju trójkąta, albo listwę z kolcami.

    Dobrym sposobem jest rozciagniecie linki/drutu w oddaleniu jakies
    5-10 cm.

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2012-10-22 10:02:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Pytanie: jakiego kleju użyć? ściana jest z cegieł, listwa - metalowa albo
    > drewniana (malowana). Listwę można położyć na gzymsie, ale

    Ja użyłem soudal cristal fixall
    w castoramie kupiłem zabezpieczenie na gołębie o ile można tak to nazwać :)
    już dach nie jest obsrany :)