    From: NotBear <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cyklinowanie pod??g sosnowych
    Date: Wed, 04 Apr 2012 00:05:33 +0200

    W dniu 2012-04-03 23:45, Wasyl pisze:
    > czyta?em na forach o lakierach Bona produkuj? te? do nich podk?ad,
    > ten lakier wychodzi do?? drogo, pytanie czy warto?
    > Capon + Domalux pewnie wyszed?by taniej...

    Mam matowa Bone na sosnie. Faktycznie jest droga, na szczescie nie
    mialem jakies bardzo duzej powierzchni. Olejowac nie chcialem, bo
    zalezalo mi na maksymalnym rozjasnieniu podlogi.

    Zaden lakier w magiczny sposob nie wzmocni miekkiego drewna jakim jest
    sosna. Nawet jesli powierzchnia nie popeka, to po roku-dwoch beda
    widoczne wgniecenia. Na polysku bylaby tragedia, ciesze sie, ze wybralem
    mat.

    Bona ma za to inna ogromna zalete - odbarwia drewno w minimalnym
    stopniu. Inne lakiery powoduja, ze sosna zolknie, capon nieco poprawia
    sytuacje, ale efekt zolcenia i tak wystepuje. Zreszta sosna ciemnieje z
    czasem sama z siebie.
    Ja przed lakierowaniem przecieralem deski rozwodniona biala farba
    akrylowa i dopiero na to podklad i lakier Bony. Po 3 latach podloga
    sciemniala bardzo nieznacznie. A juz np. sosnowe listwy rowniez bielone,
    ale malowane bodaj Duluxem po ktrotszym czasie sa znacznie ciemniejsze.

    --
    NotBear