    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cyklinowanie podłóg sosnowych
    Date: Sat, 31 Mar 2012 17:17:18 -0700 (PDT)

    On 31 Mar, 22:16, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:
    > Hej,
    > remontuje własnie mieszkanie,
    > czym polakierować podłogę po cyklinowaniu?
    >
    > większość wykonawców poleca mi lakiery wodne,
    > natomiast słyszałem, że chemiczne są bardziej trwałe
    > co robić?

    Polakieruj "zwyklym" lakierem poliuretanowym lub alkidowym.
    Dobre poluretany robi hartz lack.
    Dobry alkid to np, domalux.
    Te domaluxy dostepne w marketach sa alkidowo poliuretanowe. Takie w
    kwadratowych puszkach. Na podlogi sosnowe mocno uzywane lepszy jest
    mat albo polmat. Polysk szybko sie porysuje i bedzie wygladal brzydko.
    Sa calkiem ok. Na sosne najlepiej nakladac lakiery elastyczne. Nie daj
    sie skusic napisami ze "diamond coat" czy inne tam utwardzone. Zanim
    ci sie one zetra to zdaza sie powgniatac i porysowac.

    Mozesz tez rozwazyc olejowanie podlogi. Pachnie duzo ladniej i nie
    widac rys. Ale jest taka bardziej surowa. Wiec nie kazdy taka lubi.