    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Date: Fri, 8 Jun 2012 08:20:44 +0200

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jqqp8a$791$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam. Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej.
    > Mieszkanie
    > trzeba ocieplić od środka. Gadałem z niezliczoną ilością różnej maści
    > fachowców z których
    > każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    Nad parą w przegrodzie w takim przypadku należy sie nieco pozastanawiać. Są
    dwie metody na wode - usunąć lub nie dopuścić do wytworzenia sie.
    Wersje które ci proponowano ze szczeliną powietrzną to usuwanie wody, która
    wg projektana musi sie czasem pojawic. Słaba metoda bo nie po to ocieplasz
    zeby to potem wietrzyć.
    Piana natryskowa powinna, jesli bedzie szczelna, zabezpieczyć przed
    powstawaniem wody - tam nie ma przestrzeni do kondensacji. Ale uwaga -to ma
    być piana zamkniętokomorowa - na rynku są dwa rodzaje , zamknięta droższa i
    otwarta tańsza.

    Mam u siebie podobny dylemat -biuro mam w adaptowanej piwnicy, zimno jak
    jasny gwint tu mam bo izolacji termicznej z zewnątrz pod poziomem gruntu nie
    ma.
    Więc muszę ocieplić od środka. Sądzę że przykleje na ściany styropian,
    miejsca łączenia płyt czymś uszczelnie, na to płyta GK i tyle. A czy bedzie
    grzyb zobacze za 3 lata :-)

    b.