  • 1. Data: 2012-06-07 19:41:07
    Temat: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej.
    Mieszkanie
    trzeba ocieplić od środka. Gadałem z niezliczoną ilością różnej maści
    fachowców z których
    każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    Jedni mówią : dać styropian, zrobić wzmocnienia tylko tam gdzie na pewno coś
    będzie
    wisiało i nic na to nie dawać

    Inni : styropian, na to płyte

    Jeszcze inni : ci od styropianu to idioci, tylko wełna a na to płyta

    potem jeszcze druga kwestia:

    Jedni : zaizolować dokładnie i nie dopuszczać wilgoci

    Inni: porobić dziury i niech się wietrzy

    Niestety nikt za swoje słowa pewnie nie weźmie odpowiedzialności gdyby coś
    było
    za rok czy dwa nie tak.

    Kiedyś rozważałem użycie pianek pouliretanowych. Drogie jak cholera ale cały
    czas
    myślę, że obok kilku wad ma to dużo zalet. Jedna z firm z którymi o tym
    rozmawiałem
    wydzwania teraz do mnie proponująć mi coraz niższe ceny i znowu zacząłem o
    tym
    myśleć. Też już pytałem ale czy abstrahując od wysokiej ceny to ma sens ?

    Dzięki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2012-06-07 20:14:44
    Temat: Re: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jqqp8a$791$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > tym
    > myśleć. Też już pytałem ale czy abstrahując od wysokiej ceny to ma sens ?

    Oczywiście robić.
    Najlepszy jest styropian, albo lepiej pianka, bo szkoda zbyt tanio tracić
    zdrowie :)

  • 3. Data: 2012-06-07 20:17:37
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > Oczywiście robić.
    > Najlepszy jest styropian, albo lepiej pianka, bo szkoda zbyt tanio tracić
    > zdrowie :)

    zrobić 5cm dystans i wymurować ściankę z ytonga

    pozdro
    Wasyl

  • 4. Data: 2012-06-07 20:32:32
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 19:41:07 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

> [...]
    > fachowców z których
    > każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    "Po bożemu" - ani styropian, ani wełna - tylko systemy hydroaktywne.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel

  • 5. Data: 2012-06-07 20:54:03
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zrobić 5cm dystans i wymurować ściankę z ytonga

    I z 80 metrów zrobi mi się 40. A cenowo też nie jest dobrze.

  • 6. Data: 2012-06-08 00:43:43
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > I z 80 metrów zrobi mi się 40. A cenowo też nie jest dobrze.

    tanio to można mieć grzyba;)

  • 7. Data: 2012-06-08 08:20:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > fachowców z których
    > każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    Nad parą w przegrodzie w takim przypadku należy sie nieco pozastanawiać. Są
    dwie metody na wode - usunąć lub nie dopuścić do wytworzenia sie.
    Wersje które ci proponowano ze szczeliną powietrzną to usuwanie wody, która
    wg projektana musi sie czasem pojawic. Słaba metoda bo nie po to ocieplasz
    zeby to potem wietrzyć.
    Piana natryskowa powinna, jesli bedzie szczelna, zabezpieczyć przed
    powstawaniem wody - tam nie ma przestrzeni do kondensacji. Ale uwaga -to ma
    być piana zamkniętokomorowa - na rynku są dwa rodzaje , zamknięta droższa i
    otwarta tańsza.

    Mam u siebie podobny dylemat -biuro mam w adaptowanej piwnicy, zimno jak
    jasny gwint tu mam bo izolacji termicznej z zewnątrz pod poziomem gruntu nie
    ma.
    Więc muszę ocieplić od środka. Sądzę że przykleje na ściany styropian,
    miejsca łączenia płyt czymś uszczelnie, na to płyta GK i tyle. A czy bedzie
    grzyb zobacze za 3 lata :-)

    b.

  • 8. Data: 2012-06-08 09:49:32
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Nad parą w przegrodzie w takim przypadku należy sie nieco pozastanawiać.
    > Są dwie metody na wode - usunąć lub nie dopuścić do wytworzenia sie.

    wilgoć to jedno, z tym można sobie poradzić (najprościej dokładnie izolując,
    bez żadnych szczelin i wentylacji), druga sprawa to obniżenie tym samym
    temperatury ściany zewnętrznej, przesuwa się punkt rosy, ścian może
    przemarzać, jak bardzo, to grzyb zrobi się po czasie...
    BTW mam domek z drewna, ścian z bali grubości 12 cm, potem szczelina z
    ujściem w kalenicy, membrana i od środka 20 cm wełny (więc do szczeliny dużo
    ciepła nie ucieka), jakoś to działa, bo ścian wiadomo nie jest szczelna i
    się wietrzy,
    podstawa, to ujście dla pary przez szczelinę i dokładna izolacja od strony
    pomieszczeń

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-06-08 19:17:30
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał
    > Witam. Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej.

    Ale z czego wykonany jest sam mur, to chyba wiesz? Pytam, bo moim zdaniem ma
    to znaczenie ;)

    Tym wątkiem trochę mnie ubiegłeś, więc skorzystam z okazji z nadzieją, że
    wyniknie może coś ciekawego także dla Ciebie:

    - mur z bloków wapiennych, grubość ok. 48 cm,
    - jako izolacja od środka jest oryginalnie cegła dziurawka,
    - zimno jak cholera.

    Sąsiad mówi, że pomiędzy murem a izolacją zauważył u siebie gdzieniegdzie
    coś w rodzaju szczeliny powietrznej ale mu nie wierzę, bo w opisie
    technicznym (jakieś 40 lat temu sporządzonym) nic na temat szczeliny nie ma.
    A nawet jeśli była, to w większości jest zapieprzona zaprawą.
    Zastanawiam się nad usunięciem tej cegły a w jej miejsce dać Ytonga
    Multipora czy coś w tym guście. Sam Ytong twierdzi, że bloczki Multipor
    właśnie do takich celów służą. Zaprawa jest systemowa, dedykowana do
    multipora.

    Ale oczywiście kłóci się to z powszechnym przekonaniem, że od środka się nie
    ociepla.
    Ze 2 lata temu znalazłem podobny niemiecki system (70 euro za m2!
    płyt/bloczków chyba 7 cm grubości) ale w opisie produktu na temat wilgoci
    napisano wtedy niewiele...

    No i komu tu wierzyć?

    Czy da się jakoś matematycznie obliczyć taką przegrodę? Co będzie potrzebne
    do takich obliczeń? Bo może faktycznie, jeśli taki multipor nie jest z folii
    paroszczelnej, to... :)

    --
    Maciek.

  • 10. Data: 2012-06-10 18:54:11
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Wasyl wrote:

    > tanio to można mieć grzyba;)

    Między tanio a drogo przeważnie są jeszcze możliwości
    pośrednie.