  • 1. Data: 2012-06-07 14:25:31
    Temat: Jak najtaniej zasłonić działkę.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam jakies 150m ogrodzenia bezposrednio przy drodze. Wgląd na działkę
    jak na dłoni.

    Chciałbym sie częściowo zasłonić.

    Jakieś 100m stanowi siatka metalowa w osłonie polimerowej na słupkach
    (zakotwiczone w kawałku betonu zakopanym w ziemii). Wysokość około 1.5m.

    Jakieś 50m płotku w postaci pionowych deseczek przykreconych do stalowej
    ramy (a ramy do słupków zakotwiczonych w ziemii). Wysokośc około 1m. To
    taki "płotek do pasa".

    Chciałbym poznać opcje, jak tani się odgrodzić od wgladu na działkę z
    ulicy. Kwestia posadzenia krzaków nie wchodzi w grę, za długo rosną.

    Dlaczego tanio? Bo jedną część drogi najpewniej mi za rok-dwa rozkopią i
    nie warto inwestować w nic trwałego do czasu aż zrobią drogę.

    Co wchodzi w grę:

    a) ogrodzenie lamelowe (do kupienia segment za 35zł). Raczej ciezko coś
    dostrzec, trzeba by robić to specjalnie. Przeraża mnie delikatność,
    niewiele brakuje do grubości papieru.

    b) Jakiś rodzaj wikliny czy banbusa związanego w postac maty - ale
    sasiad ma i widzę wszystko, tylko ciemniej.

    Pewnie to nie koniec. Czy ktos ma jakiś inny pomysł?

    Znam jeszcze ogrodzenie betonowe, ale wolałbym nie stosować aż nie będę
    musiał.

  • 2. Data: 2012-06-07 17:15:42
    Temat: Re: Jak najtaniej zasłonić działkę.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 czerwca 2012 14:25:31 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Chciałbym poznać opcje, jak tani się odgrodzić od wgladu na działkę z
    > ulicy. Kwestia posadzenia krzaków nie wchodzi w grę, za długo rosną.

    Ałycza. Kupisz w nadleśnictwie za grosze. Po 3 latach masz 1,5-2 metrowy żywopłot

  • 3. Data: 2012-06-07 17:42:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-07 17:15, Kris wrote:
    > Ałycza. Kupisz w nadleśnictwie za grosze. Po 3 latach masz 1,5-2 metrowy żywopłot

    To o jakieś 2.98 lata za długo.

  • 4. Data: 2012-06-08 00:34:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 17:15, Kris pisze:

    > Ałycza. Kupisz w nadleśnictwie za grosze. Po 3 latach masz 1,5-2 metrowy żywopłot

    A może liguster? Niekoniecznie dla twórcy wątku ;)

    Ja zaczynam dochodzić do wniosku, że popełniłem błąd idąc w tuje... Ale
    może się rozpędzą...

    Liguster wokół ogródka przy bloku rósł jak szalony, ale za to na zimę
    robił się łysy.

    Co do inicjatora wątku to tak na szybko najtaniej będą chyba takie
    lekkie drewniane przegrody, ale one przy byle mocniejszym wietrze padną.

    Przy czym zwracam uwagę, że w wielu gminach jest zakaz stawiania
    całkowicie nieprzepuszczalnych ogrodzeń.

  • 5. Data: 2012-06-08 08:04:45
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 czerwca 2012 00:34:45 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    >
    > Przy czym zwracam uwagę, że w wielu gminach jest zakaz stawiania
    > całkowicie nieprzepuszczalnych ogrodzeń.

    Liguster zimozielony to pomyłka. Co zime przemarza (okolice Bytomia).
    Pozyl 3 lata i tej zimy juz nie wstal.
    Odradzam. Jedna z wiekszych moich pomyłek.

  • 6. Data: 2012-06-08 08:30:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To o jakieś 2.98 lata za długo.

    jedna z metod jest nieco wyluzować i niczego nie stawiać. Na golasa tam
    latasz? :-)
    Jedną z najgłupszysz rzeczy na świecie które dosc czesto widać są budynki
    postawione w szczerym polu, z pięknym widokiem, idealne okolicznosci
    przyrody - a cała działka ogrodzona betonowym murem. Normalnie spacernik we
    więźniu.... Ludzie to mają we łbach poprzekręcane.

    b.

  • 7. Data: 2012-06-08 09:26:01
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > przyrody - a cała działka ogrodzona betonowym murem. Normalnie spacernik
    > we więźniu.... Ludzie to mają we łbach poprzekręcane.

    Nie każdy dobrze się czuje być uczęstnikiem w bigbraderze. Jak pooglądasz na
    filmach to zobaczysz że Amerykanie, Meksykanie, NMiemcy, Japonce czy kto
    jeszcze innny to oni dopiero stawiają szczelne ogrodzenia.
    Ja też posadziłem żywopłot z dwóch stron i będzie zasłoną a od strony drogi
    to jeszcze myślę czy żywopłot czy jakieś luźne drzewa ale w układzie tak aby
    dawały trochę intymności. Od strony lasu nie mam tego problemu i zostaje tak
    jak jest, czyli nic. Niektórzy ludzie są tak bezczelni że staną i sie po
    prostu gapią co robisz.
    Zeby było ciekawiej to zapraszani jesteśmy często do sąsiadów na grilla. Ona
    ma dośc bardzo wysoko postawioną posadę urzędnika i spodziewałem się
    jakiegoś taktu i obyczajów z jej strony. Kiedyś chciałem skorzystać z WC ale
    że była już zajęta to wskazała mi łazienkę. Wchodzę do łazienki i nie
    wierzę, okno wprost na moją działkę o czym doskonale wiedziałem ale na
    parapecie co stało? Lornetka.

    Marek

  • 8. Data: 2012-06-08 09:37:19
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Wchodzę do łazienki i nie
    > wierzę, okno wprost na moją działkę o czym doskonale wiedziałem ale na
    > parapecie co stało? Lornetka.

    Ludzie to idioci. Niektórzy się w ogóle nie nadają do mieszkania w domach.
    Zazwyczaj wieśniacka rozrywka to denerwowanie, zazdroszczenie wszystkiego i
    donoszenie na sąsiada - w wersji męskiej. W wersji damskiej - plotkowanie i
    pieprzenie głupot z innymi babskami. Akysz wieśniactwo i prostactwo,
    wypierdalać.

  • 9. Data: 2012-06-08 10:19:46
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i donoszenie na sąsiada - w wersji męskiej. W wersji damskiej -
    > plotkowanie i pieprzenie głupot z innymi babskami. Akysz wieśniactwo i

    Bo wieśniak to nie miejsce zamieszkania lecz stan umysłu :)

    Marek

  • 10. Data: 2012-06-08 10:33:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    s...@g...com wrote:

    > Liguster zimozielony to pomyłka. Co zime przemarza (okolice Bytomia).
    > Pozyl 3 lata i tej zimy juz nie wstal.
    > Odradzam. Jedna z wiekszych moich pomyłek.

    U mnie jest nie w formie żywopłotu, tylko wolnorosnącego krzaczora. Ani nie
    łysieje na zimę, ani specjalnie nie przemarza. Rośnie jak głupi - 60km na
    południe od Warszawy.

    J.

    www.kontestacja.com