  • 1. Data: 2012-06-07 14:39:10
    Temat: Domek narzędziowy - na czym położyć?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Chciałbym kupić sobie nie za duży domek narzedziowy, może z drewutnią.

    Aktualnie na placu mam trawę.

    Z tego co widzę domki takie posiadają podłogę drewnianą. Mnie ta podłoga
    interesuje z prostego powodu - chciałbym przenieść do domku węgiel
    (który aktualnie trzymam w garażu zajmując miejsce). Piwnicy nie mam.
    Jestem pewny że te deseczki nie wytzrymają tony-dwóch węgla.

    Pytania więc:

    a) czy podloga w tych domkach jest elementem wpływającym na sztywnosc
    całości? Mogę ją usunąć i - powiedzmy - kłaść worki na gołą ziemie, lub
    jakąs cienką wylewkę?

    b) Domek warto postawić na fundamencie, czy można prosto na trawę?

    Interesuje mnie rownież to czy taki domek nalezy trwale związać z
    gruntem (bo wiadomo, absurdy prawne). Chyba trzeba bo nie tak dawno
    słyszałem że w mojej okolicy komus domek przestawiło na sąsiednią działkę.

  • 2. Data: 2012-06-07 15:24:08
    Temat: Re: Domek narzędziowy - na czym położyć?
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > a) czy podloga w tych domkach jest elementem wpływającym na sztywnosc
    > całości? Mogę ją usunąć i - powiedzmy - kłaść worki na gołą ziemie, lub
    > jakąs cienką wylewkę?

    W większości przypadków spina dołem ściany ale wystarczy że je zakotwisz
    wbijanymi kotwami tak aby się nie przestawiało.

    > b) Domek warto postawić na fundamencie, czy można prosto na trawę?

    Wybierz ze 40cm gruntu, zasyp żwirem, zagęść, na nim cienką warstwę o
    drobniejszej frakcji, zagęść, na to geowłóknina, folia budowlana, znów
    geowłóknina, żwir o drobnej frakcji albo piasek szary, i na to kostkę. Masz
    stabilne, mocne, podłoże z hydroizolacją po to aby nic co metalowe nie
    rdzewiało w drewutni.
    Geowłóknina gruba, taka jak pod drogi kładą, tu ją po to dasz aby ci żwir o
    drobnej frakcji nie poszatkował folii budowlanej na sitko.

    > Interesuje mnie rownież to czy taki domek nalezy trwale związać z gruntem
    > (bo wiadomo, absurdy prawne). Chyba trzeba bo nie tak dawno słyszałem że w
    > mojej okolicy komus domek przestawiło na sąsiednią działkę.

    Zrób to dla bezpieczeństwa. Miałem blaszaka na czas budowy który nie
    zdążyłem zakotwić i zdążył polecieć jakieś 15 metrów w stronę domu sąsiada
    ale na szczęście zatrzymał się obracając się w pozycji na dachu.

    Marek

  • 3. Data: 2012-06-09 19:37:10
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Interesuje mnie rownież to czy taki domek nalezy trwale związać z gruntem
    > (bo wiadomo, absurdy prawne).

    Dla prawa budowalnego nie ma znaczenia czy budynek jest związany trwale z
    gruntem czy nie. Tak czy inaczej potrzebne będzie zgłoszenie.

  • 4. Data: 2012-06-09 20:14:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-09 19:37, William Bonawentura wrote:
    > Dla prawa budowalnego nie ma znaczenia czy budynek jest związany trwale
    > z gruntem czy nie. Tak czy inaczej potrzebne będzie zgłoszenie.

    Czekaj, bo nie jestem na czasie a ostatnio jakieś zmiany były.

    Czy to nie podpada pod "małą architekturę"?

    Czy zlikwidowano pojęcie trwałego związania z gruntem?

  • 5. Data: 2012-06-11 09:21:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jr01t2$2q7$1@usenet.news.interia.pl...
    > Dla prawa budowalnego nie ma znaczenia czy budynek jest związany trwale z
    > gruntem czy nie. Tak czy inaczej potrzebne będzie zgłoszenie.

    Kiedyś się dowiadywałem bo mam zamiar postawić takie coś na kosiarkę i inne
    narzędzia ogrodowe. Do 25m2 na zgłoszenie ale podatek u nas strasznie wysoki
    od takich rzeczy jest.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-11 10:28:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 09:21:12 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > narzędzia ogrodowe. Do 25m2 na zgłoszenie ale podatek u nas strasznie wysoki

    Dlatego trzeba olac zgłoszenie i wybudować wolnostojący nie związany z gruntem domek.
    Jak przyjdzie kontrola(mało prawdopodobne no i chyba muszą sie zapowiedzieć) to
    trzeba mówic "jaki domek, jakie zgłoszenie, ja tu faktycznie domek buduję ale to nie
    dla mnie docelowo, skończe go i na sprzedaz będzie". Chyba wolno na swojej działce
    budować domki na handel/ prezent dla teściowej;)
    A na czym posadowić? Jeśli konstrukcja drewniana to najlepiej wykombinowac z PKP 4
    podkłady(drewniane czy nawet betonowe) I na nich zmontować konstrukcję. To ciężkie
    diabelstwo wiec wiatr nie ruszy a jakby co można całość np HDSem na przyczepe wstawic
    czy przestawić w inne miejsce działki.