  • 1. Data: 2012-06-07 14:11:04
    Temat: Czapki z głów dla Amerykanów. Pokazali jak produkować
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    kolektory słoneczne. Typowo garażowa technologia. Niskie zużycie materiałów.
    Prawdopodobnie całkiem przyzwoite parametry. Powierzchnia wymiennika sporo
    większa niż powierzchnia kolektora. Jedynym specjalizowanym urządzeniem była
    prosta prasa do wycinania i kształtowania otworów w rurach zbiorczych.
    Normalnie cud. Gdzie to widziałem? Na Discovery na jakimś programie w stylu "
    Jak to jest zrobione". Sprzedają to w komplecie z bojlerem. Zbiornik zrobiony
    z cieniutkiej blachy, ale nierdzewnej. Żadnych tłoczonych den bo zbiornik
    bezciśnieniowy. To jak oni to wymyślili że współpracuje z normalną ciśnieniową
    instalacją wodną. Polecam obejrzenie.

  • 2. Data: 2012-06-07 17:35:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > zbiornik bezciśnieniowy. To jak oni to wymyślili że współpracuje z
    > normalną ciśnieniową instalacją wodną. Polecam obejrzenie.

    teraz sprawdź dla jakiego to jest klimatu przeznaczone... dam stówkę że do
    ciepłych rejonów.

  • 3. Data: 2012-06-07 18:59:02
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > teraz sprawdź dla jakiego to jest klimatu przeznaczone... dam stówkę że
    > do ciepłych rejonów.

    Na Florydę pewnie :-) U nas to nie ma racji bytu.

  • 4. Data: 2012-06-07 20:38:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Na Florydę pewnie :-) U nas to nie ma racji bytu.

    tak jak te dla krajów śródziemnomorskich...

  • 5. Data: 2012-06-08 08:02:08
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 czerwca 2012 17:35:27 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > teraz sprawdź dla jakiego to jest klimatu przeznaczone... dam stówkę że do
    > ciepłych rejonów.

    Biorąc pod uwagę że szerokość geograficzna nowego jorku jest mniej wiecej taka jak
    madrytu to u nich cały kraj pod względem nasłonecznienia jest "ciepły".

  • 6. Data: 2012-06-08 11:52:02
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bezciśnieniowy. To jak oni to wymyślili że współpracuje z normalną ciśnieniową

    Podałem jako ciekawostkę. Oczywiście w Polsce będzie chłodził wodę a nie
    grzał. Przynajmniej tak wynika z tego co do tej pory napisaliście. Ciekawe ilu
    do tej pory piszących widziało ten program. Strzelam. Żaden.

  • 7. Data: 2012-06-08 12:04:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Na Florydę pewnie :-) U nas to nie ma racji bytu.

    a czym różni sie światło o mocy 800W/2 na florydzie i u nas?

    b.

  • 8. Data: 2012-06-08 15:37:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >

    > a czym różni sie światło o mocy 800W/2 na florydzie i u nas?

    No jako to?
    Tamto jest amerykanskie.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-06-08 17:02:35
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:

    > a czym różni sie światło o mocy 800W/2 na florydzie i u nas?

    Tym że jak tam jest 800W.2 to u nas jest wtedy 50W/2 :)
    No i tam się zarabia 10-100 razy więcej niż u nas i tam jesz wszystko 10-100
    razy tańsze niż u nas, poza tym niczym się nie różni:)

  • 10. Data: 2012-06-08 20:56:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Podałem jako ciekawostkę. Oczywiście w Polsce będzie chłodził wodę a
    > nie grzał. Przynajmniej tak wynika z tego co do tej pory
    > napisaliście.

    coś w tym jest...

    dlaczego próżniowe sa efektywniejsze przy niższych temperaturach od zwykłych
    płaskich...

    hint

    u nas temperatura powietrza zwykle nie przekracza 20 - 25 stopni

    w klimacie ciepłym zwykłą temperatura to ok 30 40 stopni...

    czyli praktycznie nie izolowany panel samym podgrzaniem sie od otoczenia
    daje nam z zasobniku wodę do mycia :) u nas trzeba go zaizolować aby straty
    nie niweczyły efektu solarnego. dodajmy że moc światła słonecznego w naszej
    części jest sporo mniejsza niż tam gdzie słońce jest w południe prawie w
    zenicie.