  • 1. Data: 2012-06-06 17:37:17
    Temat: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    witam
    muszę złączyć przewody 5x4mm2, które będą w ziemi i zastanawiam się jak to
    zrobić najpewniej, żeby było na amen...
    wymyśliłem tak: skręcone, zalutowane, taśma izolacyjna i całość taśmą
    samowulkanizującą... czy jest lepszy sposób?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-06-06 17:45:30
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > wymyśliłem tak: skręcone, zalutowane, taśma izolacyjna i całość taśmą
    > samowulkanizującą... czy jest lepszy sposób?

    Są mufy do tego. Nie kombinuj i kup coś gotowego
    http://allegro.pl/oslona-zlacza-do-4-5-par-kabli-muf
    a-kablowa-3m-i2379896818.html

  • 3. Data: 2012-06-06 17:49:35
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Są mufy do tego. Nie kombinuj i kup coś gotowego
    > http://allegro.pl/oslona-zlacza-do-4-5-par-kabli-muf
    a-kablowa-3m-i2379896818.html

    ooo... mufa fajna, ale przewody i tak chyba pewniej skręcić i polutować w
    środku...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-06-06 17:52:06
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    a-kablowa-3m-i2379896818.html

    > ooo... mufa fajna, ale przewody i tak chyba pewniej skręcić i polutować w
    > środku...

    poszukaj "mufa" są i inne i są złączki zaciskane do tego. Tylko nie waż się
    używać silikonu do łazienek, bo przewodzi do czasu aż nie wywietrzeje.

  • 5. Data: 2012-06-06 17:55:31
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Są mufy do tego. Nie kombinuj i kup coś gotowego
    > http://allegro.pl/oslona-zlacza-do-4-5-par-kabli-muf
    a-kablowa-3m-i2379896818.html

    Tak, tak, to jest napewno mufa do tego..........

  • 6. Data: 2012-06-06 17:55:45
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    ooo... mufa fajna, ale przewody i tak chyba pewniej skręcić i polutować w
    środku...

    pozdrawiam
    s_13

    lutowanie nie,
    złączki tak.

    Bogdan

  • 7. Data: 2012-06-06 18:00:26
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > lutowanie nie,
    > złączki tak.

    ale jakie złączki?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2012-06-06 19:21:38
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup

    > lutowanie nie,
    > złączki tak.

    ale jakie złączki?

    pozdrawiam
    s_13

    takie jak w opisie mufy czyli
    http://www.basma.com.pl/pdf/Scotchlok.pdf

    Bogdan

  • 9. Data: 2012-06-06 19:59:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > ooo... mufa fajna, ale przewody i tak chyba pewniej skręcić i polutować w
    > środku...

    Skręcić, zalutować, zmyć pozostałości topnika, dobra taśma (nie z marketu!)
    lub termokurczka z klejem (osobno każda żyła), wszystko razem taśmą do
    wyrównania i potem samowulkanizująca ze sporym naddatkiem na kablu. Na to
    może być termokurczka dla ładności. Tak wykonane leży w ziemi już
    kilkanaście lat i przechodzi coroczne badania miernikiem izolacji. Dla
    dodania powagi mym słowom; energetyka robi tak: żyły zaprasowane złączkami
    (takie tuleje), termokurczka, taśma samowulkanizująca i do ziemi :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę