  • 1. Data: 2012-06-05 11:10:05
    Temat: kiedy parapety zewnętrzne
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    wykonawca, który będzie u mnie robił ocieplenie styropianem namawia mnie aby
    od razu zamontować parapety zewnętrzne (metalowe). Ja parapety chciałem
    zamontować później, ale wykonawca twierdzi, że teraz będzie korzystniej,
    wszystko ładnie obrobią klejem itd. a potem będzie trudniej zamontować i
    gorszy efekt.

    Czy faktycznie zdecydowanie korzystniej montować parapety razem z
    wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w
    przyszłym roku.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-06-05 11:19:04
    Temat: Re: kiedy parapety zewnętrzne
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Posluchaj wykonawcy. Mi robili razem z ocieplaniem i jest git.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-06-05 11:24:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jqkidd$po1> wykonawca, który > >Czy faktycznie zdecydowanie
    korzystniej montować parapety razem z
    > wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w
    > przyszłym roku.

    koniecznie przed tynkiem, korzystnie przed klejem - zrób teraz. Tylko niech
    je poobklejają zeby nie zniszczyć :/

    b.

  • 4. Data: 2012-06-05 11:38:54
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-06-05 11:10, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Czy faktycznie zdecydowanie korzystniej montować parapety razem z
    > wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w

    Puki nie masz tynku możesz dziury robić. Wycięcie styropianu pod parapet
    to nie problem - potem styropian, siatka, klej i śladu nie ma. Jednak
    mniej kłopotliwe będzie zrobienie ich wraz z ociepleniem.
    Jeżeli będziesz zakładał parapety zafoliowane - pamiętaj, że niektóre
    folie mogą przykleić się na stałe.

    Ariusz

  • 5. Data: 2012-06-05 12:17:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jqkidd$po1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czy faktycznie zdecydowanie korzystniej montować parapety razem z
    > wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w
    > przyszłym roku.

    Ja parapety montuję dopiero teraz po tylu latach od ocieplenia. Z tym że ja
    kleję parapety klinkierowe.
    Wycięcie precyzyjne w styropianie to pikuś. Montaż (klejenie) jednego
    parapetu od początku do końca zajmuje mi średnio 2 godziny. Czyli wycinanie
    w elewacji, przycinanie klinkieru, nakładanie kleju wzmacnianego siatką oraz
    przyklejanie klinkieru. Wycięcie jest tak precyzyjne że wystarczy
    delikatnie tylko uszczelnić na koniec silikonem dekarskim.
    Zapewne założenie parapetu metalowego jest trudne, ale nie niemożliwe. W
    jednym z miejsc w elewacji musiałem załatać dośc sporą dziurę gdyż deska
    walnęła w dom podczas ogromnej wichury. Po naprawieniu i nałożeniu tynku
    (kreisel) dzisiaj nawet określić miejsca nie potrafię gdzie to było robione,
    więc po założeniu blach pod oknami jakiekolwiek ewentualne reparatury w
    elewacji też sa możłiwe.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-05 13:15:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    > teraz będzie korzystniej, wszystko ładnie obrobią klejem itd. a potem
    > będzie trudniej zamontować i gorszy efekt.

    zdecydowanie tak...

  • 7. Data: 2012-06-05 14:39:52
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 5 Cze, 11:10, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > Czy faktycznie zdecydowanie korzystniej montować parapety razem z
    > wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w
    > przyszłym roku.

    To ewentualnie można poczekać. No ale ile cie wyjdą te metalowe
    parapety - tyle co 2 m3 styropianu? U mnie zrobili to jeszcze przed
    siatką i wyszło bardzo fajnie.

    mucher

  • 8. Data: 2012-06-08 11:29:55
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Dziękuję za sugestie. Zdecydowałem, że parapety zostaną teraz zamontowane.

    Jaka powinna być szerokość parapetu jeśli grubość ocieplenia (styropianu)
    wynosi 15cm, a okna są zlicowane z zewnętrzną krawędzią muru? Parapet ma
    wystawać ponad krawędź elewacji na 4-5cm. Czy parapet o szerokości 20cm
    będzie odpowiedni? Nie wiem ile on musi wejść pod okno (o ile w ogóle
    wchodzi).

    Znalazłem parapet stalowy (drewnopodobny, szerokość 20cm) w cenie 45zł
    brutto za metr bieżący.

    Pozdrawiam,
    BWP