    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kiedy parapety zewnętrzne
    Date: Tue, 5 Jun 2012 12:17:52 +0200

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jqkidd$po1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czy faktycznie zdecydowanie korzystniej montować parapety razem z
    > wykonywaniem ocieplenia? Tynk teraz nie będzie kładziony, dopiero w
    > przyszłym roku.

    Ja parapety montuję dopiero teraz po tylu latach od ocieplenia. Z tym że ja
    kleję parapety klinkierowe.
    Wycięcie precyzyjne w styropianie to pikuś. Montaż (klejenie) jednego
    parapetu od początku do końca zajmuje mi średnio 2 godziny. Czyli wycinanie
    w elewacji, przycinanie klinkieru, nakładanie kleju wzmacnianego siatką oraz
    przyklejanie klinkieru. Wycięcie jest tak precyzyjne że wystarczy
    delikatnie tylko uszczelnić na koniec silikonem dekarskim.
    Zapewne założenie parapetu metalowego jest trudne, ale nie niemożliwe. W
    jednym z miejsc w elewacji musiałem załatać dośc sporą dziurę gdyż deska
    walnęła w dom podczas ogromnej wichury. Po naprawieniu i nałożeniu tynku
    (kreisel) dzisiaj nawet określić miejsca nie potrafię gdzie to było robione,
    więc po założeniu blach pod oknami jakiekolwiek ewentualne reparatury w
    elewacji też sa możłiwe.

    Marek