  • 1. Data: 2012-06-07 15:58:43
    Temat: ogrzewanie domu
    Od: " mirkra33" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam. Szukam porad bo coraz bardziej zbliża się termin podjęcia ostatecznej
    decyzji o ogrzewaniu budowanego domu.

    Piec C.O. na węgiel i drewno (gazu nie ma i nie będzie). W całym domu
    ogrzewanie wodne podłogowe. Bufor 300 l. z grzałką elektryczną. Kominek z DGP.
    Dom przez kilka (albo i kilkanaście) kolejnych lat sezonowy. Zimą utrzymanie w
    domu temperatury na poziomie 5-7 stopni poprzez grzanie wody C.O. grzałką
    elektryczną. Przyjazd w piątek wieczorem &#8211; rozpalam w kominku &#8211; DGP robi
    szybko w domu ciepło. Równocześnie zapalam w piecu C.O. podnosząc temperaturę
    podłogówki. W sobotę rano pracuje już ogrzewanie podłogowe na piecu C.O.
    W niedzielę przed wieczornym wyjazdem ładuję piec C.O. do pełna. Opuszczam
    zagrzany dom. Zanim temperatura w domu spadnie do 7 stopni minie kilka dni.
    Czujnik włączy grzałkę (w nocnej taryfie) kiedy trzeba będzie utrzymać
    minimalną temperaturę (być może nawet nie będzie do następnego piątku takiej
    potrzeby). Jeśli nie będę mógł przyjechać na weekend &#8211; ogrzeję dom
    elektrycznie.
    CWU w zimie &#8211; nie ma problemu. Latem co 3 dni na 2-3 godziny rozpalam w piecu
    i grzeję 300 l a jak nie mam ochoty zbiornik działa jak bojler elektryczny.
    Dom nowy (w trakcie budowy), beton komórkowy 24 cm, ocieplenie styropian 15
    cm, okna w wersji trójszybowej i dodatkowo w całym domu rolety.
    Tak sobie wymyśliłem a teraz czekam na posty, w którym miejscu się mylę. A
    może wymyśliłem to sobie całkiem mądrze? Gdyby był jakiś fachowiec z okolic
    Żywca (dom w Gilowicach) który by mi pomógł to wszystko zbudować &#8211; zapraszam
    do kontaktu p...@o...pl.
    mirek

  • 2. Data: 2012-06-07 17:12:46
    Temat: Re: ogrzewanie domu
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    " mirkra33" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > okolic
    > Żywca (dom w Gilowicach) który by mi pomógł to wszystko zbudować &#8211;

    Ty lepiej nic prywatnie nie onawiaj, bo cie oskubią, samemu mało umiejąc.
    Każdą rzecz omawiaj na grupie i nie słuchaj co ci budowlańcy wmawiają.

  • 3. Data: 2012-06-08 08:26:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik " mirkra33" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymanie w
    > domu temperatury na poziomie 5-7 stopni poprzez grzanie wody C.O. grzałką

    domek sezonowy z wodą w środku - zgroza :-) Wywali ci różnicówkę i
    instalacja zamarznie. Właściciwie to nalezałoby podłogówkę napełnić
    glikolem. Unikniesz katastrofy w razie braku prądu i oszczędzisz na prądzie
    bo bedziesz mógł ustawić niższą temperaturę.

    b.

  • 4. Data: 2012-06-12 11:31:20
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-08 08:26, Budyń pisze:
    > Użytkownik " mirkra33" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > domek sezonowy z wodą w środku - zgroza :-) Wywali ci różnicówkę i

    a jak caloroczny i z gazem?
    Wywalenie roznicowki podczas zimowego urlopu jest rownie "przyjemne"

    > instalacja zamarznie. Właściciwie to nalezałoby podłogówkę napełnić
    > glikolem. Unikniesz katastrofy w razie braku prądu i oszczędzisz na
    > prądzie bo bedziesz mógł ustawić niższą temperaturę.

    Tu masz 101% racji - nalezy domek zrobic tak, zeby w najgorszym
    przypadku cala zime przetrwal bez grzania (glikol, jak najmniej wody,
    ...) i zeby sie szybko nagrzewal - kominek (tez bez wody), oprocz
    podlogowki duze grzejniki panelowe, ...

    Pozdro

    Maseł