  • 11. Data: 2012-06-11 12:37:33
    Temat: Re: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    > Witam. Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej.
    > Mieszkanie
    > trzeba ocieplić od środka. Gadałem z niezliczoną ilością różnej maści
    > fachowców z których
    > każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    Widziałem kilka razy ocieplanie kamienic, które z uwagi na zabytkową
    elewację nie mogły być ocieplone od zewnątrz. Robi się to używając bloczków
    z "jak najcieplejszej" odmiany betonu komórkowego. Np. Ytong Energo.
    Przykleja się je od środka dokładnie do całej ściany bez pozostawiania
    pustki. To nie ma być przedścianka + stara ściana tylko jedna grubsza
    ściana. W środku musi być zrobiona bardzo dobra wentylacja, a ściany
    najlepiej pomalować farbami nisko paroprzepuszcalnymi (np. lateksowymi).

    Grzyb rośnie na powierzchni, a nie w ścianie i potrzebuje wilgoci. Dzięki
    temu rozwiązaniu po pierwsze nie ma gdzie rosnąć, a po drugie przez ścianę
    przenika na tyle mało wilgoci, że jest bez problemów odprowadzana na
    zewnątrz przez stary mur.

    Ps. Najgorsze możliwe rozwiązanie to styropian na placki lub na profile - za
    styropianem jest pustka dokładnie w punkcie rosy gdzie komfortowo rośnie
    sobie grzybek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-06-11 13:41:55
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Między tanio a drogo przeważnie są jeszcze możliwości
    > pośrednie.

    tak, są
    ale przeciez takie ocieplenie całego mieszkania to powazny i kosztowny
    remont

    wiem, że to trudna decyzja ale rozwazylbym pozbycie się problemu
    i nabycie sprawdzonego mieszkania.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-06-11 16:04:19
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości > Witam.

    >Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej. Mieszkanie
    > trzeba ocieplić od środka.

    No ok. Ale w czym jest problem,
    wieje, wilgoc, grzyb, sciany przemarzaja ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 14. Data: 2012-06-11 19:14:12
    Temat: Re: czym ociepliae od ?rodka - po raz tysi?czny
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-06-2012 o 13:41:55 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > tak, s?
    > ale przeciez takie ocieplenie ca?ego mieszkania to powazny i kosztowny
    > remont
    Tym bardziej że nie da się dobrze ocieplić mieszkania od wew, zawsze gdzieś
    są mostki, na których będzie się wykraplać woda i będzie rósł grzyb,
    jedynym prawidłowym rozwiązaniem jest ocieplenie całego bloku
    lub pozbycie się go teraz w lecie kiedy tego nie widać
    i szukanie normalnego mieszkania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2012-06-11 22:16:04
    Od: "jf" <p...@o...eu>

    Izolację termiczną kładzie się od zewnątrz i od środka.
    Od środka np. często w chłodniach.
    Problemem zawsze jest powietrze nasycone parą wodną wnikającą w przegrodę.
    Od środka pomieszczenia zastosował bym płyty poliuretanowe, jakieś 5 cm
    grubości,
    co odpowiada w uproszczeniu izolacji stwarzanej przez 10 cm płytę
    styropianową.
    Płyta z typu płyt o komórkach zamkniętych przyklejona do ściany, bez
    jakiejkolwiek wentylacji.
    Płyty uszczelnione dokładnie, między sobą i na innych spoinach,
    poliuretanowymi piankami.
    Na płytę, już jedynie dla zabezpieczenia, jakieś mazidło groszowe do
    zatrzymania pary w powietrzu.
    Na to może siatka, sam tynk lub karton gips, ale bez dziurawienia izolacji
    paroszczelnej.
    Może jakiś element ozdobny ze styropianu na ścianie przy suficie, bo tam
    często jest
    betonowy wieniec, a więc mostek cieplny.
    Nic się nie skropli, bo nic nie wniknie do pianki poliuretanowej, ani za
    nią, ani też do ścian.
    Pozdr.
    J.F.

  • 16. Data: 2012-06-11 22:47:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ps. Najgorsze możliwe rozwiązanie to styropian na placki lub na profile -
    >za styropianem jest pustka dokładnie w punkcie rosy gdzie komfortowo rośnie
    >sobie grzybek.

    A powiedz mi skąd ten grzybek ?

    Zakładamy że ocieplamy od wewnątrz styropianem. Mur mamy nie ocieplony od
    zewnątrz.
    Mur sam usunie idealnie wilgoć na zewnątrz , nawet jakby pojawiła się pod
    styropianem ..
    Ale jak się ma tam pojawić i skąd ? W zimę mamy bardzo niską wilgotność i
    mur będzie miał bardzo niską wilgoć , bo bardzo szybko odparuje do atmosfery

    Szybciej właśnie zrobi sie grzyb jak będzie styropian na zewnątrz bo mur nie
    może oddychać i oddać wilgoci na zewnątrz domu tylko mieszkaniec musi sam
    tej wilgoci się pozbyć poprzez wygrzewanie murów i "wywalenie" tej wilgoci
    przez okna i wentylację ..

  • 17. Data: 2012-06-11 23:30:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale jak się ma tam pojawić i skąd ? W zimę mamy bardzo niską wilgotność i
    > mur będzie miał bardzo niską wilgoć , bo bardzo szybko odparuje do

    kaszpir, prosze cie....

    b.

  • 18. Data: 2012-06-12 08:44:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 22:47:20 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:
> [...]
    > mur będzie miał bardzo niską wilgoć , bo bardzo szybko odparuje do atmosfery

    Kaszpir ja Cie prosze - wielokrotnie udowadniales ze na fizyce w szkole spales ;) Ale
    wytlumacze Ci skad. Otoz nieocieplony z zewnatrz mur bedzie w calym swoim przekroju
    poprostu chlodny. Jak od zewnatrz - tak i od wewnatrz. Teraz wystarczy ze z tym
    chlodnym murem zetknie sie powietrze *ze srodka*, ktore ma duza wilgotnosc - i odrazu
    wystepuje skraplanie (miedzy murem a styropianem - od wewnatrz). Ta wilgoc moze z
    czasem zostanie usunieta przez mur ale przeciez bedzie pojawiac sie caly czas nowa :)

    > Szybciej właśnie zrobi sie grzyb jak będzie styropian na zewnątrz bo mur nie
    > może oddychać i oddać wilgoci na zewnątrz domu tylko mieszkaniec musi sam

    Jezeli ocieplenie jest od zewnatrz to mur ma w calym przekroju prawie taka sama (jak
    we wnetrzu domu) temperature i punkt rosy w 99,99% nie wystapi. Wez sobie tabelke
    wystepowania temperatury punktu rosy i sam sie przekonaj, tu np. masz:

    http://www.webac.pl/informacja/td2.pdf

    I nie bluznij wiecej ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-06-12 16:52:50
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 7, 7:41 pm, "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Niestety nikt za swoje słowa pewnie nie weźmie odpowiedzialności gdyby coś
    > było
    > za rok czy dwa nie tak.
    >
    > Kiedyś rozważałem użycie pianek pouliretanowych. Drogie jak cholera ale cały
    > czas
    > myślę, że obok kilku wad ma to dużo zalet. Jedna z firm z którymi o tym
    > rozmawiałem
    > wydzwania teraz do mnie proponująć mi coraz niższe ceny i znowu zacząłem o
    > tym
    > myśleć. Też już pytałem ale czy abstrahując od wysokiej ceny to ma sens ?

    Kiedys czytalem cos madrego na ten temat, gdzie pisali, ze warunkiem
    funkcjonowania ocieplenia wewnatrz pomieszczen jest kontrolowanie
    wilgotnosci tych pomieszczen.

    TZN. trzeba dbac, aby wilgotnosc powietrza nie byla zbyt duza.

  • 20. Data: 2012-06-12 18:29:17
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Adams wrote:
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości > Witam.

    > No ok. Ale w czym jest problem,
    > wieje, wilgoc, grzyb, sciany przemarzaja ?

    Teraz problem w tym że zimno. Sciany są w kiepskim stanie
    ale nie wiem z jakiego powodu bo może ktoś je po prostu tak
    pięknie zrobił. Po ociepleniu problemy podobno mogą być różne.