  • 21. Data: 2012-06-12 18:31:21
    Temat: Re: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    >

    > Nad parą w przegrodzie w takim przypadku należy sie nieco
    > pozastanawiać. Są dwie metody na wode - usunąć lub nie dopuścić do
    > wytworzenia sie. Wersje które ci proponowano ze szczeliną powietrzną to
    > usuwanie wody,
    > która wg projektana musi sie czasem pojawic. Słaba metoda bo nie po
    > to ocieplasz zeby to potem wietrzyć.
    > Piana natryskowa powinna, jesli bedzie szczelna, zabezpieczyć przed
    > powstawaniem wody - tam nie ma przestrzeni do kondensacji. Ale uwaga
    > -to ma być piana zamkniętokomorowa - na rynku są dwa rodzaje ,

    Właśnie myśle o tej zamkniętokomórkowej.

  • 22. Data: 2012-06-12 19:33:21
    Temat: Re: czym ociepliae od ?rodka - po raz tysi?czny
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-06-2012 o 18:29:17 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Teraz problem w tym ?e zimno. Sciany s? w kiepskim stanie
    > ale nie wiem z jakiego powodu bo mo?e kto? je po prostu tak
    > pieknie zrobi?. Po ociepleniu problemy podobno mog? byae ró?ne.
    Teraz ściana przemarza tak do około połowy, jak ją odetniesz od ciepła
    to będzie cała przemarzała, a że tynk jest marny to woda i mróz
    zrobią swoje i ściana się szybciej rozsypie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2012-06-13 08:50:10
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > TZN. trzeba dbac, aby wilgotnosc powietrza nie byla zbyt duza.

    o to trzeba dbać zawsze, niezależnie od rodzaju ocieplenia... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 24. Data: 2012-06-13 11:05:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kaszpir ja Cie prosze - wielokrotnie udowadniales ze na fizyce w szkole
    >spales ;) Ale wytlumacze Ci skad. Otoz nieocieplony z zewnatrz mur bedzie w
    >calym swoim przekroju poprostu >chlodny. Jak od zewnatrz - tak i od
    >wewnatrz. Teraz wystarczy ze z tym chlodnym murem zetknie sie powietrze *ze
    >srodka*, ktore ma duza wilgotnosc - i odrazu wystepuje skraplanie
    (miedzy murem a styropianem - od wewnatrz). Ta wilgoc moze z czasem zostanie
    usunieta przez mur ale przeciez bedzie pojawiac sie caly czas nowa :)

    Ja ciągle nie rozumiem :)

    Jak w domu jest poprawna wentylacja to problemu z wilgocią nie ma. Ta co
    wejdzie w ścianę zostanie wywalona na zewnątrz , pytanie jak wejdzie jak
    styropian raczej nie jest zbyt nasiąkliwy więc sam mało wciągnie i odda ...

    Czym różni się sposób izolacji na dachu domu od reszty domu.

    Mur nie musi być ciepły. Jest bardzo odporny na zmiany temperatur.

    >I nie bluznij wiecej ;-)

    Bo ciągle tego nie mogę zrozumieć :)
    Mamy domy szkieletowe ktore są ocieplone od wewnątrz a dodatkowo są z
    drewna. Powinny więc być całkowicie zgniłe a nie są ...

  • 25. Data: 2012-06-13 11:57:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Bo ciągle tego nie mogę zrozumieć :)
    > Mamy domy szkieletowe ktore są ocieplone od wewnątrz a dodatkowo są z
    > drewna. Powinny więc być całkowicie zgniłe a nie są ...

    Bo mają szczelną paroizolację od środka i paroprzepuszczalną wiatroizolację
    od zewnątrz. Mieszkałem w takim i wiem co oznacza nawet małe uszkodzenie tej
    paroizolacji - zimno i plamy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2012-06-13 13:07:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Bo mają szczelną paroizolację od środka i paroprzepuszczalną wiatroizolację
    >od zewnątrz. Mieszkałem w takim i wiem co oznacza nawet małe uszkodzenie
    >tej paroizolacji - zimno i plamy.

    To przecież można dać tak jak pisałem:

    mur-folia-wełna-folia-płyta KG.

    I rozumiem żę będzie ok :) ?

  • 27. Data: 2012-06-13 13:15:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > To przecież można dać tak jak pisałem:

    > mur-folia-wełna-folia-płyta KG.

    > I rozumiem żę będzie ok :) ?

    Musisz jeszcze dać folię między strop a ścianę zewnętrzną i wtedy będzie ok,
    a to nie takie proste :-) W kanadyjczyku robi się to na etapie budowy.
    PAtrząc od środka czyli miejsca gdzie powstaje para wodna jedynym ujściem
    może być wentylacja wszystkie inne przegrody zewnętrzne muszą być
    _szczelnie_ zaizolowane. W praktyce w istniejącym budynku nie da się
    zaizolować stropu od ścian zewnętrznych więc należałoby dać na nim i pod nim
    folię aby zaizolować go od strony pomieszczeń mieszkalnych nad i pod nim.

    To nie jest tak, że nie da się ocieplić wełną albo styropianem od środka.
    Teoretycznie jest to wykonalne, ale w praktyce bardzo trudne albo
    nieopłacalne, a zrobienie tego niedokładnie = grzyb.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2012-06-20 00:56:27
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 13, 8:50 am, "s_13" <s...@i...pl> wrote:

    > o to trzeba dba zawsze, niezale nie od rodzaju ocieplenia... :-)
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    Taaaaa....????
    Cus takiegooo...