  • Data: 2012-06-11 12:37:33
    Temat: Re: czym ocieplić od środka - po raz tysięczny
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    > Witam. Pół roku zabieramy sie za remont mieszkania i wiem coraz mniej.
    > Mieszkanie
    > trzeba ocieplić od środka. Gadałem z niezliczoną ilością różnej maści
    > fachowców z których
    > każdy uważa, że on jest najmądrzejszy a reszta to idioci.

    Widziałem kilka razy ocieplanie kamienic, które z uwagi na zabytkową
    elewację nie mogły być ocieplone od zewnątrz. Robi się to używając bloczków
    z "jak najcieplejszej" odmiany betonu komórkowego. Np. Ytong Energo.
    Przykleja się je od środka dokładnie do całej ściany bez pozostawiania
    pustki. To nie ma być przedścianka + stara ściana tylko jedna grubsza
    ściana. W środku musi być zrobiona bardzo dobra wentylacja, a ściany
    najlepiej pomalować farbami nisko paroprzepuszcalnymi (np. lateksowymi).

    Grzyb rośnie na powierzchni, a nie w ścianie i potrzebuje wilgoci. Dzięki
    temu rozwiązaniu po pierwsze nie ma gdzie rosnąć, a po drugie przez ścianę
    przenika na tyle mało wilgoci, że jest bez problemów odprowadzana na
    zewnątrz przez stary mur.

    Ps. Najgorsze możliwe rozwiązanie to styropian na placki lub na profile - za
    styropianem jest pustka dokładnie w punkcie rosy gdzie komfortowo rośnie
    sobie grzybek.

    Pozdrawiam
    Ergie