  • Data: 2016-12-24 23:18:54
    Temat: Re: darmowe ciepło w zimie
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 24 grudnia 2016 14:16:21 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ale jaki rzad wielkości? 100m2 wystarczy?

    cała południowa połac dachu - 5 czy 10m2 przy stosunkowo niewielkiej sprawnosci nie
    ma sensu.

    > Temperatura powietrza nie ma żadnego znaczenia bez przepływu.

    ma znaczenie o tyle ze jest wskaźnikiem mocy dyspozycyjnej. Mam takie pomiary, latem
    taka puszka mniej wiecej jak na filmach nagrzewa sie do 125stopni, a teraz do 60. Im
    niższą temperature pobieramy tym sprawnosc jest mniejsza.
    Czyli jesli teraz słonce daje 500W/m2 i to daje temperature stagnacji 60stopni to
    gdybysmy chcieli nagrzac czynnik o tem. równiez 60st to sprawnosc wyniesie dokładnie
    zero. A im nizsza temperatura nagrzewanego czynnika tym sprawnosc wieksza. Gdzies mam
    wzory ile tego bedzie.

    > Ta energia nie jest darmowa - trzeba sporo wydać na budowę takiego
    > dużego kolektora aby miał sens grzewczy.

    oczywiscie koszty graja role - tyle ze to da sie wbudowac w polac dachową którą i tak
    trzeba wykonac a wtedy koszty extra będa stosunkowo niskie.

    b.