    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 18 Dec 2012 06:20:19 -0800 (PST)
    Subject: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 12:22:27 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > największe zagrożenie - nie mamy jeszcze działki:( trwają intensywne
    >
    > poszukiwania.
    Jak do marca- kwietnia kupisz działke i załatwisdz pozwolenia to spokojnie zdążysz.
    No chyba że zx pozwoleniem lub mediami coś sie przeciągnie. Kupno działki do końca
    stycznia załóżmy, projekt(proponuje poszukać w necia jakiś projekt mniej więcej
    odpowiadający Waszym oczekiwaniom, pokazać ten projekt rosadnemu lokalnemu
    kierbudowi z odpowiednimi uprawnieniami i on za 1500-2500zł(w zalezności od regionu)
    zrobi minimalistyczny projekt nazwijmy go indywidualny;). Taki tylko pod pozwolenie
    na budowe, bardziej rozbudowany niepotrzebny moim zdaniem. Ten etap + pozwolenie na
    budowe sprytny kierbud załatwi spokojnie do wiosny. Później już masz z góry- szukasz
    ekipy to grubych prac(fundamenty, mu, stropy, dach. Jak ekipa sprytna to 3 miechy i
    masz dom pod dachem + okna drzwi. Lato/jesień masz czas na instalacje, tynki wylewki.
    Instalacje jak nie masz dwóch lewych rak i trochę czasu to robisz sam, tynki i
    wylewki zostawiasz kolejnym ekipom. Zima dłubiesz przy wykończeniówce.
    Ja działke kupiłem w drugiej połowie wrzesnia 2007roku. Miałem o tyle dobrze że
    kupiłem z projektem i pozwoleniem na budowe- kierbud tylko przeniesienbie poozwolenia
    na mnie załatwił ale kilka dni było+ "ustawowe terminy)
    Geodeta na działke wszedł w pazdzierniku, w połowie grudnia był strop, do końca roku
    więźba, w styczniu robili dach + okna dachowe i rynny. W miedzyczasie załatwiałem
    przyłącza(prąd, wode, kanalize. Z prądem poszło sprawnie chyba w styczniu juz był. Z
    woda i kanaliza było trochę jazdy gdyż nie godziłem sie na kretyńskie warunki
    wodociągów i zmieniali mi je ze 3 razy. Wiec jak w końcu dogadałem sie i podłączyłem
    wode i kanalize to był lipiec i dom gotowy do zamieszkania. Jak tylko założyli
    wodomierz to rozpoczelismy przeprowadzke;)