  • 21. Data: 2009-09-17 21:23:47
    Temat: Re: derenowscy - kluc czy rozgniatac
    Od: mal <m...@g...com>

    On 17 Wrz, 21:45, Kresowiec <i...@t...de> wrote:
    > Moja nalewke pili ludzie, ktorzy pierwsze
    > nalewki z derenia kosztowali juz przed wojna i twierdza z cala powaga,
    > ze moja im nie ustepuje. Ale ja tez mlodszej niz 4 letniej nie podaje.
    >
    > Irek

    Ireczku - Skarbie!
    Twoją dereniówkę po kres moich dni będzie pamiętać podniebienie.

    Ale pestki zawiodły. Nie wzeszły roślinki. Widocznie w nieodpowiedniej
    fazie księżycowej je sadziłam, albo nie mam ręki do dereni.

    Uściski

    Małgosia

  • 22. Data: 2009-09-17 21:57:34
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Michal Misiurewicz pisze:

    > Biorąc pod uwagę, że wojna zaczęła się 70 lat temu, ich wspomnienia
    > pierwszej dereniówki mogą być już troszeczkę zatarte... :-)
    >
    > Pozdrowienia,
    > Michał

    Zastanawiające, że moje programy pocztowe OE (Win) jak i Mozilla
    Thunderbird (Linux) nie widzą ani jednej wypowiedzi Irka Kresowca.
    Dopiero odpowiedz na jego post uświadomiła mi udział Irka w dyskusji,
    na którego opinię bardzo liczyłam.

    Dopiero wejście na grupę ze strony googli pozwoliło mi poznać Irku Twoje
    wypowiedzi.
    Czy Ty masz jakieś specjalne ustawienia w swoim programie pocztowym?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-09-17 22:00:58
    Temat: Re: derenowscy
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Wilk pisze:
    (...)

    > W sumie mam 5 odmian - zwykły, Jolico, Golden Glory, Variegata i Tricolor.
    > Trzy pierwsze mają owoce, Variegata powinien lada rok też mieć,
    > a Tricolor podobno rzadko kwitnie i owocuje.
    >
    > Krzysztof

    Jak wszystkie nadają się na nalewki, to trzeba będzie Ci pomóc w
    opróżnianiu gąsiorków, aby zrobić miejsce na kolejne plony :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 24. Data: 2009-09-18 06:56:32
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Michal Misiurewicz schrieb:

    > Biorąc pod uwagę, że wojna zaczęła się 70 lat temu, ich wspomnienia
    > pierwszej dereniówki mogą być już troszeczkę zatarte... :-)
    >
    > Pozdrowienia,
    > Michał

    Ja tez nie napisalem, ze jeszcze zyja. Chociaz znam takich jeszcze,
    ktorym Adolf na 18 urodziny poslal z gory bombonierke.

    Irek

  • 25. Data: 2009-09-18 06:58:56
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Krycha schrieb:

    > Zastanawiaja;ce, z.e moje programy pocztowe OE (Win) jak i Mozilla
    > Thunderbird (Linux) nie widza; ani jednej wypowiedzi Irka Kresowca.
    > Dopiero odpowiedz na jego post us'wiadomi?a mi udzia? Irka w dyskusji,
    > na którego opinie; bardzo liczy?am.
    >
    > Dopiero wejs'cie na grupe; ze strony googli pozwoli?o mi poznac' Irku Twoje
    > wypowiedzi.
    > Czy Ty masz jakies' specjalne ustawienia w swoim programie pocztowym?
    >
    > Pozdrawiam

    Ja tu dawno nie zagladalem a z ustawieniem, tez sie w zyciu i zawsze
    mialem klopoty. Zaraz wysle inaczej bez jakiegos kodowania.

    Irek

  • 26. Data: 2009-09-18 07:01:29
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    mal schrieb:

    > Ireczku - Skarbie!
    > Twoja; dereniówke; po kres moich dni be;dzie pamie;tac' podniebienie.
    >
    > Ale pestki zawiod?y. Nie wzesz?y ros'linki. Widocznie w nieodpowiedniej
    > fazie ksie;z.ycowej je sadzi?am, albo nie mam re;ki do dereni.
    >
    > Us'ciski
    >
    > Ma?gosia

    Skoro slowo sie rzeklo, to kiedys juz nie pestki i nie kobylka a
    najprawdziwsze derenie stana u plotu. Mam tu jeszcze kilka dlugow
    honorowych do splacenia. Adres sie nie zmienil?

    Irek

  • 27. Data: 2009-09-18 07:16:19
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Ktos' schrieb:

    > B. prosze; o info która odmiana z wymienionych najlepiej owocuje i ma
    > nasmaczniejsze owoce.Ja mam np Jolico , botaniczne i 2 ukrain'skie oraz
    > s?owackie odmiany.
    > Jolico u mnie ma jeszcze zielone owoce tzn. dopiero z.ó?kna;.
    > Pozdr
    > Janusz

    Sa znawcy, ktorzy twierdza, ze najsmaczniejsze owoce ma odmiana
    bulgarska 'Shumen'. Mnie tez owoce bulgarskich dereni lepiej smakuja niz
    np. 'Jolico'. Mam mlode jeszcze drzewka i malo owocow, wiec zjadlem je
    jak kto inny wisnie. Ale, ze u Ciebie 'Jolico' dopiero dojrzewa, to mnie
    zdumiewa. Ja moje dwa tygodnie temu otrzasnalem. Malo ktore derenie maja
    u mnie jeszcze derenie. Ponoc najslodsze derenie ma austriacka odmiana '
    Schoenbrunner Gourmetdirndl'. Ale inni twierdza ten deren jest zawodny,
    owocuje nieregularnie a owoce ma niezbyt duze. Ja mam wlasna selekcje o
    ponad 4 gramowych owocach, prawie czarnych, o ksztalcie gruszkowym a po
    dojrzeniu niezwykle slodkich. Plusem , jest tez fakt, ze po dojrzeniu
    owoce sa twardsze niz u innych dereni. Owocuje obficie ale to tez mlode
    jeszcze drzewko wymagajace obserwacji. W tym roku dalo ledwie 3/4
    wiadra. Zobaczymy, czy w przyszlym bedzie lepiej. Chcialem te owoce
    zakonserwowac w syropie amaretto ale rosnie rokitnik i az sie prosi o
    zerwanie..

    Irek

  • 28. Data: 2009-09-18 07:19:31
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    Krycha pisze:

    > Jak wszystkie nadają się na nalewki, to trzeba będzie Ci pomóc w
    > opróżnianiu gąsiorków, aby zrobić miejsce na kolejne plony :-)

    Derenie w tym roku owocują pierwszy raz i w sumie uzbiera się...
    z kilo-dwa. Gąsiorków za wiele do opróżniania nie będzie.
    Ale na inne nalewki zapraszam!
    Krzysztof

  • 29. Data: 2009-09-18 07:19:55
    Od: mal <m...@g...com>

    On 18 Wrz, 09:01, Kresowiec <i...@t...de> wrote:

    > Skoro slowo sie rzeklo, to kiedys juz nie pestki i nie kobylka a
    > najprawdziwsze derenie stana u plotu. Mam tu jeszcze kilka dlugow
    > honorowych do splacenia. Adres sie nie zmienil?
    >
    > Irek

    Adres na razie ten sam, ale mieszkanie wystawione do sprzedaży,
    ludziska się wciąż kłębią i oglądają. Nie wiem co z tego wyniknie. Daj
    Boże żebym mogła zacząć wreszcie tę budowę na wsi. Miasto mnie
    pochłania i przygnębia :-(

    Adresy internetowe zawsze aktualne.

    Pozdrowienia
    mal

  • 30. Data: 2009-09-18 08:02:07
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Wilk pisze:

    > Derenie w tym roku owocują pierwszy raz i w sumie uzbiera się...
    > z kilo-dwa. Gąsiorków za wiele do opróżniania nie będzie.
    > Ale na inne nalewki zapraszam!
    > Krzysztof

    No ale za kilka lat już będą co roku duże plony.
    I o tych następnych lalach myślałam pisząc poprzedni post.
    :-)

    Pozdrowienia dla Zosi i Ciebie Krycha.