  • 1. Data: 2009-09-15 15:36:17
    Temat: Re: derenowscy
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:h8p1et$kas$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    Nie wiem, skąd się wzięła maniera i mit przemrożonych owoców - ja słyszałem
    tylko o jarzębinie.
    Dereń dojrzały zbieram zarówno opadły jak i prosto z krzaków. Leżący łatwo
    pleśnieje. Najlepiej więc wybarwione owoce zrywać z krzaków i zasypać cukrem
    lub natychmiast przerabiać. Dojrzałe owoce są bardzo miękkie.
    Można też kisić zielone, lub tylko lekko zapalone - doskonale udają
    oliwki...

  • 2. Data: 2009-09-15 21:28:15
    Temat: derenowscy
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Mój dereń jadalny ma po raz pierwszy tyle owoców, że nie chce mi się ich
    liczyć.
    Czytałam na grupie, że owoce przed dalszą obróbką potrzebują przemrożenia.
    Tylko że moje owoce derenia zaczynają opadać, a więc nie mam co czekać do
    przymrozków.
    Nie chcę, aby się zmarnowały, bo pragnę zrobić nalewkę.
    Będzie to pierwsza w moim życiu dereniówka.
    Już mi ślinka leci :-)

    Czy Wy zbieracie owoce wcześniej i dajecie do zamrażalki, czy u Was nie
    opadają tak wcześnie jak u mnie?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 3. Data: 2009-09-15 22:17:52
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Przepraszam w tytule miało być - dereniowcy

    Krycha

  • 4. Data: 2009-09-16 07:07:19
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > Już mi ślinka leci :-)
    >
    > Czy Wy zbieracie owoce wcześniej i dajecie do zamrażalki, czy u Was nie

    Ja nie przemrażam, ale robię tylko nalewkę.

    pzdr.
    rafał

  • 5. Data: 2009-09-16 09:59:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Czy Wy zbieracie owoce wcześniej i dajecie do zamrażalki, czy u Was nie
    > opadają tak wcześnie jak u mnie?

    Mrozenie derenia ??
    Jarząb - tak, ew. zostawic tarnine na drzewie do przewiedniecia.
    No i rokitnik mozna troche potraktowac zimnem, bedzie slodszy.
    Ale mrozic deren ? Po co ?
    Pamietaj o ponakluwaniu drewniana wykalaczka przed zalaniem spirytkiem.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-09-16 11:02:09
    Od: l...@o...pl

    > Czy Wy zbieracie owoce wcześniej i dajecie do zamrażalki, czy  u Was nie
    > opadają tak wcześnie jak u mnie?

    Ludzie powtarzają bzdury jeden po drugim.Dereń zaczyna dojrzewać w sierpniu,
    do końca września ani jeden owoc nie zostanie na krzaku.
    Zalej wódką,jeśli zalejesz spirytusem,będzie nie do wypicia,za mocne,straci
    cały smak.Musi długo postać,szybko pita nalewka dereniowa ma smak wybrakowanej
    wiśniówki.
    Pozsrawiam.mirzan

  • 7. Data: 2009-09-16 11:07:21
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    l...@o...pl pisze:

    > Ludzie powtarzają bzdury jeden po drugim.Dereń zaczyna dojrzewać w sierpniu,
    > do końca września ani jeden owoc nie zostanie na krzaku.
    Zależy gdzie. U mnie dopiero zaczyna dojrzewać i leciec.
    I to nie jeden opóźniony, a wszystkie odmiany.

    Krzysztof

  • 8. Data: 2009-09-16 16:11:25
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

    Przemrożenie bardzo dużo daje .Np. nie trzeba nakłuwać każdego owocu , nadto
    o wiele lepiej następuje ekstrakcja.
    Najlepsze są owoce bardzo dojrzałe , opadnięte.Można podstawić jakąś płachte
    i delikatnie potrząsnąć aby zaoszczędzić czasu na zbieranie rozkładając to w
    czasie.
    Nie wolno zalewać owoców czystym spirytusem , ponieważ zachodzą niekorzystne
    procesy chemiczne.Nalewka musi stać co najmniej 6 miesięcy.
    Moja dereniowka już nastawiona i ma piękny burgundowy , to królowa nalewek.
    Ponadto szczególnie polecam sok z derenia bo ma super smak.
    Powodzenia
    Janusz

  • 9. Data: 2009-09-16 18:08:43
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Zależy gdzie. U mnie dopiero zaczyna dojrzewać i leciec.
    > I to nie jeden opóźniony, a wszystkie odmiany.

    Do końca września będą zebrane i mrozu nie zobaczą.Po co owoce mrozić,
    i tak robią się miękkie po paru dniach leżenia,a goryczki nie mają.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 10. Data: 2009-09-16 21:57:56
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Zależy gdzie. U mnie dopiero zaczyna dojrzewać i leciec.
    > I to nie jeden opóźniony, a wszystkie odmiany.

    A ile ich masz (odmian), Krzysiu?

    Pozdrawiam Krycha.