    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: do (glownie;) marko1a -> podlogowka i temperatury
    Date: Fri, 11 Dec 2009 13:32:05 -0800 (PST)

    On 11 Gru, 08:43, "Kane" <k...@a...pl> wrote:

    > A ja jeszcze dopytam: jakie T zasilania musisz zadac na twojej podlogowce
    > by utrzymac te 20st ? Testowales ? Nie chodzi o samo "rozgrzanie" zimnej
    > tylko potem - zwykla eksploatacje. Przy temperaturach zewnetrznych tak jak
    > teraz.

    Szczerze mowiac jeszcze nie testowalem bo mi sie nie chcialo
    codziennie rozpalac w kominku ;-)) Ale wlasnie dzisiaj odpalilem
    kospelka 12kW i ustawilem grzanie na stale bufora do 40stC, a na
    podlogi puscilem 30 st C. Przez noc powinno sie nagrzac, a temperatura
    ustabilizowac.

    > U mnie jest jakies 4 stopnie roznicy miedzy temperaturą zasilania ustawioną
    > na zaworze sterowania podlogowka (przy mieszaczu) a temperaturą parteru na
    > wysokosci jednego metra. Tj zadajac minimalnie ile wogole moge ustawic na
    > zaworze (20stopni) sama podlogowka nagrzewam to do 16-17 stopni. Po

    To musisz miec bardzo gesto rurki :) Ja chyba az tak dobrze miec nie
    bede. Ale jak pisalem - tak naprawde nie grzalem stale dluzej niz 10h,
    po ktorych byly przerwy 10-12h i wszystko znowu pomalu styglo. Narazie
    mialem temp. zasilania 28st C i w pokojach bylo ok 20 stC (przy 5C na
    zew.) ale byc moze temperatura jeszcze by wzrosla gdybym jeszcze
    troche utrzymal to cieple zasilanie.

    > rozgrzaniu plyty temperatura powrotu z tej podlogowki jest w granicach
    > 18-19stopni. Zastanawiam sie powoli czy to prawidlowe parametry...tj
    > wysokosc roznicy miedzy temperatura zasilania a temperatura w domu.  O ile
    > wogole te termometry elektroniczne dobrze wskazuja ;) Musze zalatwic jakis
    > zwykly w celu kalibracji :P

    To wszystko zalezy od gestosci rurek tak naprawde - im mniejszy
    rozstaw tym moze byc nizsze zasilanie zeby osiagnac dana temperature w
    pomieszczeniu. Jutro.. No, pojutrze - bede mial te dane :) Niedlugo
    wstawie tam jakiegos kompa i pare czujek dallasowskich i jakis
    rejestrator + wykresiki.. Narazie nie ma na to czasu ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.