  • Data: 2009-12-12 23:57:16
    Temat: Re: do (glownie;) marko1a -> podlogowka i temperatury
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Gru, 06:57, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

    > Dobra - czekam na dalsze testy. Rurki mam gesto, rurka byla tania,
    > hydraulikowi bylo jedno jak gesto kladzie (kwestia robocizny), dlugosci
    > obwodow niepoprzekraczane - to dalismy gesto. Doreguluje na
    > przeplywomierzach.

    Dzisiaj mialem zasilanie 30st C i w domu bylo 20st C. Mysle, ze to
    juz jest maks co moge "uciagnac". Choc nie wiem - to bylo po ok 20h
    "grzania" ta temperatura :) Przy czym temperatury na zewnatrz spadly
    do ok -5 st C. Ale chyba wiecej sie nie uda. Instalacje liczylem dla
    zasilania 40 st C (przy -20st C na zew) i chyba wszystko z tym sie
    bedzie zgadzalo :) Rozstawy mam srednio co 20cm. W lazienkach co 10cm,
    w pokojach co 15, 20, 25 cm.

    Zeby rozgrzac w domu od 14st C do 20st C zuzylem przez 24h - 120kWh
    (grzeje teraz tylko pradem dla testow;) Mam poki co jedna taryfe wiec
    ta przyjemnosc kosztowala mnie przez jedna noc ok 40 pln :-) Ale
    mysle, ze zeby podtrzymac ta temperature bede musial zuzyc ok polowe
    tego (60kWh). To tak srednio wychodzi te 2 tys kWh na miesiac. Wedlug
    OZC powinienem zuzyc 16 tys kWh na sezon, wiec z grubsza by sie
    zgadzalo. 2 tys kWh * 0,21 (II taryfa) = 420 pln / m-c. Czyli nie tak
    tragicznie znowu :)

    II taryfe zalatwiam od poniedzialku.. Walneli sie bo wnioskowalem o
    licznik dwutaryfowy odrazu (z 4 tyg temu) ale przyslali umowe na 1
    taryfe.. Trzeba to odkrecic jak najszybciej :-)

    > Czekam czekam ! :)

    Jutro bede mial wyniki samego "dogrzewania". Widac, ze kociol chodzil
    dzisiaj na pol gwizdka (ma trzy grzalki po 4kW - dzisiaj najczesciej
    chodzila jedna lub max dwie, czasem zadna, a wczoraj chodzily
    wszystkie trzy praktycznie caly czas jak obserwowalem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.