  • Data: 2009-12-11 21:18:16
    Temat: Re: do (glownie;) marko1a -> podlogowka i temperatury
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Gru, 09:42, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > No ale czym ty sie podniecasz przy tych nadal jesiennych dodatnich temperaturach
    > na zewnątrz? Pogadamy jak będzie -10. Jak wejdę do nieogrzewanej stodoły z mrozu

    Roznica w tej chwili to 20-5 = 15st C. Maksymalnie bedzie ok. 40st.
    Ale w przewazajacej wiekszosci zimowych dni (a zawsze podkreslalem, ze
    mowimy o srednich temperaturach panujacych w zimie czyli powiedzmy -5
    do +5) bedzie bardzo podobnie. W niedziele bedzie -10 st C - zobaczymy
    co sie bedzie dzialo. :)

    > Druga sprawa, uważasz że temp 18stC to temp użytkowa?  tymbardziej 16stC. Co mam

    Pewnie, ze nie. Ale caly czas rozmawialismy o tym czy mozna grzac
    tylko w II taryfie, czy akumulacyjnosc domu na to pozwoli. Ty
    twierdziles, ze nie. A ja twierdze dalej - ze jak najbardziej.

    > Po trzecie obliczenie dotyczyło akumulacyjności czasu stygnięcia podgrzewanej
    > podłogi a nie całego domu.

    Juz zaczynasz krecic :) Rozmawialismy caly czas o akumulacyjnosci
    DOMU, a nie jakiejs temperatury posadzki - Ty liczyles tylko
    akumulacje posadzki bo wedlug Ciebie nic innego ciepla nie akumuluje
    (sciany zew, wew etc) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.