    From: "Ptok" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drenaz po staremu
    Date: Wed, 21 Apr 2010 17:41:43 +0200

    Nie będę się upierał przy nazwie. Nazwę "deren francuski" usłyszałem w
    firmie Polyfelt (teraz Tencate) największęgo na świecie producenta
    specjalizującego się w produkcji geowłoknin (wyłacznie) i u paru polskich
    architektów z dużym stażem. Oczywiście że w drenie francuskim jest rura
    perforowana (tzw, drenarska) - osobiście robiłem taki drenaz i posługiwałem
    się rolka o szerokości 1m - wytarczyło na całe opisane rozwiązanie. Był
    nawet taki produkt firmy Polyfelt "geowłóknina dla domu" - właśnie rolki o
    długości 25mb i 50mb o szerokości 1m. Materiał TS20 (bardzo dobre parametry
    przepuszczalności i odporności). Firma dawała na to gwarancje 25 lat (w
    gruncie) - bo od tylu lat badają własne "zakopane "materiały. Z tego co wiem
    tenże materiał jest dostępny w Castoramie ale w szerokości 4m.

    Z pełna odpowiedzialnością mogę go polecić - widziałem parę realizacji,
    uzywają go praktycznie wszystkie zachodnie firmy drogowe (tego producenta).
    Pozdrawiam,

    Ptok