  • Data: 2015-09-17 13:50:50
    Temat: Re: dyskretna kamera do monitoringu na zewnątrz
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

    > Wg mnie okamerowanie budynku informuje, że tu mieszka gość, którego warto
    > oskubać. Zakłada się wtedy pończochę i kamera nie jest przeszkodą.

    Ja mam takie spostrzeżenia:

    - Jak jest coś cennego i ten kot ma wiedzieć wie to wejdzie mimo kamer i
    alarmu.
    - Jak nic nie ma i jest kamera to jest szansa że wejdzie jakiś
    zainteresowany amator.
    - Jak nic nie ma i nie ma kamery - to jest szansa że wejdą okoliczne
    dzieciaki.

    Kamera (widoczna) pomaga na dzieciaki i tyle.

    Sam będąc dzieckiem nie raz bawiłem się w "opuszczonych" domach.

    Natomiast kamera niewidoczna przed nikim nie chroni. Po fakcie daje
    możliwość dojścia do rodziców dzieciaków i tyle. Natomiast jeśli celem jej
    montażu jest tylko by mieć podgląd od czasu do czasu czy dom jeszcze stoi to
    IMO znacznie lepiej sprawdzi się sąsiad :-)

    Co do podstawowego pytania jaka mała kamera - odpowiedź brzmi albo żadna
    (gdy jest ciemno) albo dowolna (gdy jest jakieś oświetlenie). Obraz powstaje
    ze światła wpadającego przez obiektyw - jak jest ciemno to potrzeba
    większego obiektywu i większej matrycy by cokolwiek zarejestrować. Dlatego
    zdjęcia z telefonów jako tako wyglądają w dzień a już wieczorem to tragedia.

    Dlatego albo droga i duża kamera albo byle jaka lub mała ale obok halogen.

    Co do małych kamer do montażu w podbitce ja bym się zainteresował tymi do
    wideo-domofonów - są małe, odporne na pogodę i powszechnie dostępne.

    Pozdrawiam
    Ergie