  • 1. Data: 2015-09-16 16:51:50
    Temat: dyskretna kamera do monitoringu na zewnątrz
    Od: adam <a...@w...pl>

    Chciałem sobie zrobić monitoring na zewnątrz budynku, ale wszystkie
    kamery są kobylaste, przynajmniej wielkości pięści. Podobno takie muszą
    być, bo inaczej nie będą robić na mrozie, deszczu itp.
    A ja chciałem coś małego, dyskretnego, żeby tylko oczko wystawało z
    podbitki. Jest tego pełno, czy rzeczywiście nie będą działać? Używa
    ktoś? Np jakaś mała kamerka sportowa?

  • 2. Data: 2015-09-16 17:15:43
    Temat: Re: dyskretna kamera do monitoringu na zewnątrz
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Sep 2015 16:51:50 +0200, adam

    > Używa ktoś?

    Gdy jeszcze DVR do samochodów nie były rozpowszechnione, kupiłem kamerę TVL
    (Sony 700TVL) i podpiąłem do CarPC. Mała, jakością nie powala, ale działała
    także w zimie (teraz leży _gdzieś_ w kącie, razem z okablowaniem i
    "tunerem" USB):

    http://emide.pl/mazda6/DSC_4882.jpg
    http://emide.pl/mazda6/DSC_4879.jpg

    http://emide.pl/mazda6/mini_cam.jpg

    Jest szerokokątny "pinhole" i dokupiłem jeszcze "wąskie" obiektywy.

    PS Czemu chcesz ukrywać kamerę? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2015-09-16 17:52:45
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-09-16 o 17:15, Myjk pisze:
    > PS Czemu chcesz ukrywać kamerę? :P

    Chodzi o budynek prywatny, nic w domu nie mam, ale mieszkam na wsi w
    bezludnym miejscu. Tak sobie wymyśliłem, że jak alarmy, kamery itp będą
    widoczne, to ktoś sobie może pomyśli, że ja bogacz, i będzie go nęcić.

  • 4. Data: 2015-09-16 18:10:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan adam napisał:

    > Chodzi o budynek prywatny, nic w domu nie mam, ale mieszkam na wsi w
    > bezludnym miejscu. Tak sobie wymyśliłem, że jak alarmy, kamery itp będą
    > widoczne, to ktoś sobie może pomyśli, że ja bogacz, i będzie go nęcić.

    Coś w tym jest. W latach siedemdziesiątych sąsiad znajomego zamontował
    sobie w samochodzie super hiper drogi autoalarm. Z peweksu czy skądeś.
    A ten samochód, to był trabant czy coś podobnie tandetnego. No i pewnej
    nocy mu ukradli. Alarm, nie trabanta.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2015-09-16 19:15:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-16 16:51, adam wrote:
    > A ja chciałem coś małego, dyskretnego, żeby tylko oczko wystawało z
    > podbitki.

    Może inaczej. Wyglądu normalnej kamery nie mają telefony komórkowe.
    Wiele starszych modeli, np. banglających na Windows for Mobile da się
    przerobić na takie kamery. Czy wytrzymają na mrozie? Kolega ma taką od 2
    lat i daje radę. Problemem jest parowanie obiektywu przy mgle. Jakoś
    kamer nie byla idealna, ale nie wiem czego potrzebujesz.

    Dodatkowy bonus: wiele z nich działa z wifi. Wystarczy więc kabel
    zasilający i już.

  • 6. Data: 2015-09-16 20:10:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 września 2015 16:51:58 UTC+2 użytkownik adam napisał:
> [...]
    > A ja chciałem coś małego, dyskretnego, żeby tylko oczko wystawało z
    > podbitki. Jest tego pełno, czy rzeczywiście nie będą działać? Używa
    Popatrz może pd hasłem "kamera cofania" czy jakieś szpiegowski minikamery. Pełno tego
    na Allegro chociażby

  • 7. Data: 2015-09-16 22:29:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.09.2015 o 16:51, adam pisze:
    > Chciałem sobie zrobić monitoring na zewnątrz budynku, ale wszystkie
    > kamery są kobylaste, przynajmniej wielkości pięści.
    http://sklep.tayama.pl/kamera-bw-board-yk3041,25,866
    0,2947
> [...]
    > A ja chciałem coś małego, dyskretnego, żeby tylko oczko wystawało z
    > podbitki. Jest tego pełno, czy rzeczywiście nie będą działać? Używa

    to co widziałeś, włożyłem do pudełka po kremie do rąk. wygląda jak
    zepsuty stary dzwonek.
    Tyle że nie napisałeś czy to ma być kamera analogowa, typu PAL czy
    cyfrowa? Bo ja używam rejestratora PAL, i w porównaniu do kamerek IP
    edimaxa po 150zł, PAL to istna kupa....

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-09-16 23:35:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Makro w promocji byly rejestratory do samochodow. Cena 37 zlotych do zaplacenia.
    Kupilem i ustawilem w oknie zeby przed sasiadem samochodu pilnowala. Jak zobacze ze
    auto porysowane to przejrze co nagrala. Opatulona w dwie welniane skarpetki pewno w
    zime da rade. To co nagrywa szalu nie robi ale z dwudziestu metrow kazdego sasiada
    bez problemu rozpoznaje.

  • 9. Data: 2015-09-17 11:44:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Sep 2015 17:52:45 +0200, adam

    > i będzie go nęcić.

    Ale kogo?
    Właśnie kamery powinny być widoczne, żeby zniechęcić paździochów co włam
    robią żeby mieć na piwo. Z kolei jak nic tam nie masz, to szkoda kasy na
    kamerę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2015-09-17 12:26:25
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 11:42:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale kogo?
    > Właśnie kamery powinny być widoczne, żeby zniechęcić paździochów co włam
    > robią żeby mieć na piwo. Z kolei jak nic tam nie masz, to szkoda kasy na
    > kamerę.

    Castorama (albo leroy) to nawet sprzedawala atrapy kamer.

    bajcik