  • 11. Data: 2015-09-17 12:36:28
    Temat: Re: dyskretna kamera do monitoringu na zewnątrz
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 11:44, Myjk pisze:
    > Wed, 16 Sep 2015 17:52:45 +0200, adam

    > Ale kogo?
    > Właśnie kamery powinny być widoczne, żeby zniechęcić paździochów co włam
    > robią żeby mieć na piwo. Z kolei jak nic tam nie masz, to szkoda kasy na
    > kamerę.

    Wg mnie okamerowanie budynku informuje, że tu mieszka gość, którego
    warto oskubać. Zakłada się wtedy pończochę i kamera nie jest przeszkodą.

  • 12. Data: 2015-09-17 13:50:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 12:36:29 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Wg mnie okamerowanie budynku informuje, że tu mieszka gość, którego
    > warto oskubać. Zakłada się wtedy pończochę i kamera nie jest przeszkodą.
    To po kiego wtedy Tobie ukryta kamera?

  • 13. Data: 2015-09-17 13:50:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

    > Wg mnie okamerowanie budynku informuje, że tu mieszka gość, którego warto
    > oskubać. Zakłada się wtedy pończochę i kamera nie jest przeszkodą.

    Ja mam takie spostrzeżenia:

    - Jak jest coś cennego i ten kot ma wiedzieć wie to wejdzie mimo kamer i
    alarmu.
    - Jak nic nie ma i jest kamera to jest szansa że wejdzie jakiś
    zainteresowany amator.
    - Jak nic nie ma i nie ma kamery - to jest szansa że wejdą okoliczne
    dzieciaki.

    Kamera (widoczna) pomaga na dzieciaki i tyle.

    Sam będąc dzieckiem nie raz bawiłem się w "opuszczonych" domach.

    Natomiast kamera niewidoczna przed nikim nie chroni. Po fakcie daje
    możliwość dojścia do rodziców dzieciaków i tyle. Natomiast jeśli celem jej
    montażu jest tylko by mieć podgląd od czasu do czasu czy dom jeszcze stoi to
    IMO znacznie lepiej sprawdzi się sąsiad :-)

    Co do podstawowego pytania jaka mała kamera - odpowiedź brzmi albo żadna
    (gdy jest ciemno) albo dowolna (gdy jest jakieś oświetlenie). Obraz powstaje
    ze światła wpadającego przez obiektyw - jak jest ciemno to potrzeba
    większego obiektywu i większej matrycy by cokolwiek zarejestrować. Dlatego
    zdjęcia z telefonów jako tako wyglądają w dzień a już wieczorem to tragedia.

    Dlatego albo droga i duża kamera albo byle jaka lub mała ale obok halogen.

    Co do małych kamer do montażu w podbitce ja bym się zainteresował tymi do
    wideo-domofonów - są małe, odporne na pogodę i powszechnie dostępne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2015-09-17 14:04:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 13:51:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > - Jak jest coś cennego i ten kot ma wiedzieć wie to wejdzie mimo kamer i
    > alarmu.
    Chyba w ostatnich dniach do Giertycha weszli o 20,30 przez okno na piętrze pomimo
    tego że w domu 7 osób było i kamery. Gdzies tam w tv pokazywali zapis z tych kamer.
    albo to taki nietypowy sposób robienia kampanii przez Giertycha;)

> [...]
    > dzieciaki.
    > Kamera (widoczna) pomaga na dzieciaki i tyle.
    I jakiś okolicznych meneli.
> [...]
    > zdjęcia z telefonów jako tako wyglądają w dzień a już wieczorem to tragedia.
    Od kilku tygodni użytkuję kamerę cctv z diodami IR. W trybie nocnym jest całkiem
    dobrze, obraz jest wtedy czarnobiały ale gebe rozpoznać idzie.

  • 15. Data: 2015-09-17 14:46:05
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 13:50, Kris pisze:

    > To po kiego wtedy Tobie ukryta kamera?

    Oprócz kamery będzie alarm. Kamera potrzebna do tego, żebym wiedział czy
    to łoś wskoczył przez siatkę, czy wszedł złodziej, czy alarm zaszwankował.

  • 16. Data: 2015-09-17 14:49:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 14:46:06 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Oprócz kamery będzie alarm.

    "Tak sobie wymyśliłem, że jak alarmy, kamery itp będą
    widoczne, to ktoś sobie może pomyśli, że ja bogacz, i będzie go nęcić."
    ;)

  • 17. Data: 2015-09-17 14:51:50
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 13:50, Ergie pisze:
    > Dlatego albo droga i duża kamera albo byle jaka lub mała ale obok halogen.

    Halogen oczywiście będzie:) Choć podobno wg statystyk większość włamań
    jest w dzień, gdy właścicieli nie ma w domu, lub są na urlopie.
    Ale mimo to kamerkę chciałbym mieć, żeby wiedzieć, czy alarm włączył
    złodziej, czy zwierzę, czy to tylko awaria.

  • 18. Data: 2015-09-17 15:06:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 14:51:51 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    .
    > Ale mimo to kamerkę chciałbym mieć, żeby wiedzieć, czy alarm włączył
    > złodziej, czy zwierzę, czy to tylko awaria.
    Dzięki kamerce dowiedziałem się że mi regularnie naprzemiennie kot sąsiada i jeże po
    posesji nocą łażą oraz że halogen szwankuje- tzn zapala się i włącza bez powodu;)
    No i z dowolnego miejsca na ziemi gdzie jest net mogę na swoją bramę wjazdową i
    furtke popatrzeć;)

  • 19. Data: 2015-09-17 15:48:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-09-17 15:06, Kris wrote:
> [...]
    > No i z dowolnego miejsca na ziemi gdzie jest net mogę na swoją bramę wjazdową i

    To i inne podobne zastosowania. Przydaje się, nie tylko "na złodzieja".

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

    ---
    Avast.

  • 20. Data: 2015-09-17 16:31:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    a linka do sensownej informacji o technice kamerowania to ktos ma?
    Roznice miedzy analgiem a cyfrowką, sposoby kodowania, uzyskiwane jakosci obraz w
    kotekscie ilosci przesylanych danych itp.

    Bo widzi mi sie na czuja ze w kamerze powinien byc od razu kodek zeby ilosc danych
    byla niewielka itp, chetnie bym cos poczytal.

    b.