  • 1. Data: 2009-10-03 17:43:00
    Temat: fundament - jak naprawic
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Moi Drodzy,
    tak wygląda fundament altanki, po 20 latach.
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Fundamenty#538842
    5979040879314
    Te 20 lat temu był smarowany lepikiem lub smołą, już dziś nie pamiętam.
    Nie był obsypany ziemią. Leżały przy ścianie różne deski.
    Teraz wzięłam się za porządki.
    Odnowiłam elewację tej ściany i chciałam część widoczną fundamentu ozdobić
    kamieniem wapiennym.

    Ale zastanawiam się jak zabezpieczyć to miejsce przed nałożeniem na zaprawie
    cementowej kawałków kamienia wapiennego? A może nic nie robić?

    Może ktoś z Was coś mi poradzi?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-10-04 07:43:15
    Temat: Re: fundament - jak naprawic
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Ale zastanawiam się jak zabezpieczyć to miejsce przed nałożeniem na
    > zaprawie cementowej kawałków kamienia wapiennego? A może nic nie robić?
    >
    > Może ktoś z Was coś mi poradzi?
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Moja rada:
    - wyczyść pozostałości abizolu (?) oraz odspojony tynk poniżej przy pomocy
    szczotki drucianej ręcznie lub wiertarką
    - wzmocnij oczyszczone podłoże "Unigruntem plus" lub innym tego typu płynem
    - nabij (niewielkimi haczykami) na przygotowanej powierzchi siatkę
    Leduchowskiego (cięto-ciąnioną)
    - obłóż tak przygotowany fragment muru kamieniem wapiennym
    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2009-10-05 17:03:11
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Leduchowskiego (cięto-ciąnioną)
    > - obłóż tak przygotowany fragment muru kamieniem wapiennym

    W mojej miejscowości w sklepach z materiałami remontowo-budowlanymi nie ma
    takiej siatki.
    Będę musiała obyć się bez niej.
    Oczyściłam powierzchnię i zagruntowałam i myślę, że na dobrej zaprawie
    będzie się trzymało.

    Pozdrawiam Krycha.