    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: grawitacyjne zasilanie kaloryfera....
    Date: Thu, 22 Aug 2019 22:45:03 +0200

    abn140 pisze:

    > zwykle u zatrzymuje na zasilaniu ruch wody. odwrocone nie.

    Teoraia temu przeczy. Praktyka też.

    > mi chodzi o zwykle u ale na powrocie.
    > btw czytajac przy okazji dowiedzialem sie ze grawitacja moze wisiec na
    > jednej rurze. powrot z pierwszego kalafiora niejako oslabia zasilanie
    > nastepnego, ale po nagrzaniu tego pomieszczenia zawor termostatyczny
    > moze go domknac , dogrzac kolejne, i ma to prawo dzialac.
    > tak przynajmniej jest na schematach. mocno mnie to zdziwilo.

    Nie tylko na schematach, u mnie w domu też. To znaczy nie do końca, bo
    piecj gazowy, z wymuszonym obiegiem. Zainstalowany zaraz po tym, jak
    w kraju "się zmieniło" i można było iść do sklepu i kupić sobie ci się
    chciało, na przykład kocioł gazowy. Ale sama koncepcja jak stary dom
    przerobić na coś jeszcze fajniejszego powstała wcześniej, bez wiedzy
    na temat źródła ciepła. Więc jest CO z tzw. górnym rozdziałem. Jedna
    rura od kotła idzie na samą górę, rozgałęzia się na strychu i zasila
    kaloryfery na poddaszu, a z nich spływa do grzejników na parterze.
    Pod podłogą znów się wszystko łączy w jedno i wraca do kotła. Bardzo
    dobry system, bo rur mało.

    --
    Jarek